پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار شغل در قشر دانشگاهی ایجاد شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال از رتبه ۱۶ به رتبه ۱۵ در تولید علم ارتقا یابیم.

شعارسال: سورنا ستاری، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری که صبح امروز به همراه محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه از پارک علم و فناوری پردیس بازدید کردند، بیان داشت: امروز نمایشگاه مشترک تجهیزات ساخت داخل با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۹ هزار دستگاه هایتک تجهیز ساخت داخل برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها در همه حوزه‌های دانشگاهی عرضه می‌شود.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری افزود: تقریبا در این چند سال نمایشگاه‌های مختلفی برگزار شده؛ اما هیچ کدام از این نمایشگاه‌ها به این بزرگی و وسعت نبودند و امروز ما آن را افتتاح می‌کنیم، اما مهمترین مساله جهت گیری فوق العاده‌ای است که از ابتدای این دولت در اقتصاد دانش بنیان ایجاد شده و نتایج آن امروز مشخص است.

ستاری تصریح کرد: سال گذشته فروش شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بود و تا پایان سال ۹۶ حدود ۳۰۰ هزار شکل که عمدتا از قشر دانشگاهی بود ایجاد شد.

وی تاکید کرد: این رشد تحولی است که مردم در زندگی روزمره خود در حوزه‌های مختلفی همچون آی تی، بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و حوزه سلامت شاهد آن هستند و این نتیجه سرمایه گذاری عظیمی است که کشور در آن سال‌ها در حوزه آموزش و توسعه دانشگاه و خصوصا نیروی انسانی فوق العاده‌ای که در ایران وجود دارد کرده است.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید این تکنولوژی‌ها به زندگی عموم مردم کشیده شود، تصریح کرد: مردم باید شیرینی استفاده از توسعه نانو و بایو را درک کنند و این اتفاقی است که در حوزه اقتصاد دانش بنیان رخ می‌دهد.

ستاری ادامه داد: ما در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم که امروز این رقم بیش از ۴ و نیم میلیون است و در واقع ما رشد چند برابری داشته ایم و از طرفی تعداد دانشجویان خارجی ما کاهش یافته یعنی از ۱۰۰ هزار دانشجو در ابتدای انقلاب به حدود ۴۸ هزار دانشجو رسیده ایم.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های علمی نیز اتفاقات خوبی رخ داده و ما طی ۱۰ سال گذشته در رتبه ۳۴ در تولید علم به رتبه ۱۶ در دنیا رسیده ایم و احتمالا امسال با یک پله صعود به جایگاه پانزدهم در جهان خواهیم رسید.

ستاری یادآور شد: البته در بعضی از علوم خاص مثل نانو، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی از بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا پیشی گرفته و در این حوزه پیشتاز هستیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:3 دی 1397 ، کدخبر:733815 ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
آفرین به این همت مردانه و متعالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین