سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
اسپانسرها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آنها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و در یک‌کلام روی سبیل شاه نقاره می‌زنند.

شعارسال: در یادداشت پیش رو به مسائل پشت پرده برنامه‌سازی و مناسبات مالی اخیر تلویزیون پرداخته و آورده است: اسپانسرها دستمزدها و هزینه ساخت در رسانه را بحران‌زده کرده‌اند. به‌طور مثال در شبکه سه به یک استار سینمایی برای هر برنامه‌ی یک‌ساعته، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت از قِبل او چند برابرش را به جیب می‌زنند.

احتمالاً شما هم در این روزها هر شبکه‌ای می‌زنید با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که با تبلیغ یک کالا، یک اپلیکیشن، یک موسسه یا بانک و... همراه است.

اسپانسرها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آن‌ها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و در یک‌کلام روی سبیل شاه نقاره می‌زنند.

درواقع این آن‌ها هستند که مدیر رسانه بوده و متناسب با ذائقه مخاطبان با سرعت در حال مبتذل کردن فرم و محتوا هستند.

اسپانسرها دستمزدها و هزینه ساخت در رسانه را بحران‌زده کرده‌اند. به‌طور مثال در شبکه سه به یک استار سینمایی برای هر برنامه‌ی یک‌ساعته، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت از قِبل او چند برابرش را به جیب می‌زنند.

هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابودکننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صداوسیماست که هزینه اداره خودش را از دست پولدارها گدایی کند.

مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند.

اینکه آلودگی مالی ناشی از حضور اسپانسرها چقدر دامان مدیران و برنامه‌سازان را گرفته بخش ناگفته و مبهم این ماجراست ولی شنیده‌ها حاکی است برخی از دست‌اندرکاران برنامه‌ها حتی به‌اندازه درآمد رسمی‌شان طبق قرارداد، به‌طور غیررسمی از اسپانسرها هدیه می‌گیرند.

بسیاری از تهیه‌کنندگان سنت حرفه‌ای خود در طراحی محتوا و فرم برنامه را رها کرده‌اند و به کارچاق‌کن‌ها و دلالان جذب اسپانسر تبدیل‌شده‌اند.

فرجام این فاجعه چیزی نیست جز ابتذال محض تلویزیون در آینده نزدیک.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 30آذر1397 ، کدخبر: 582930: www.bultannews.comr


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین