پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
صالحی با اشاره به رشد حضور محصولات نوآورانه در نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران گفت: دور نخست نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران، تنها با حضور هزار و چهارصد محصول نوآورانه کار خود را آغاز کرد، درحالی‌که در ششمین دوره این نمایشگاه، حدود نه هزار محصول فناورانه ساخت ایران ارائه خواهد شد.

شعار سال: به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پیمان صالحی رییس ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران؛ گفت: از ابتدای دوره نخست این نمایشگاه تاکنون شاهد تغییرات اساسی درروند برگزاری این نمایشگاه بوده ایم، به‌طوری‌که در دور اول شاهد حضور 120 شرکت و اکنون چیزی در حدود 350 شرکت در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی اظهار کرد: با توجه به تعامل و همکاری شکل‌گرفته میان وزارت علوم تحقیقات و فناوری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از یک‌سو و اهمیت همگرایی و هم‌افزایی میان این دو نهاد؛ از سوی دیگر، تصمیم بر آن شد تا ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور برگزار شود.

وی بابیان اینکه دولت به‌منظور رونق و ایجاد کشش بازار در بخش خصوصی سیاست‌های اقتصادی خاصی را در نظر می‌گیرد گفت: با توجه به اهرم شدن 140 میلیارد تومان یارانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ از برگزاری نخستین دوره این نمایشگاه تاکنون شاهد فروش 380 میلیارد تومان، محصولات فناورانه بوده‌ایم.

رییس ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: در پنجمین دوره از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ساخت ایران، 11 کشور خارجی حضور پیدا کردند، که امسال نیز با فعالیت‌هایی که از سوی بخش امور بین‌الملل معاونت علمی صورت گرفته، شاهد حضورمیهمانان خارجی از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای همسایه خواهیم بود.

صالحی با اشاره به حمایت‌های در نظر گرفته‌شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: محصولات بر اساس سطح‌بندی‌های فناورانه از تسهیلات 10 تا 50درصدی برخوردار خواهند شد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی بابیان اینکه ارزیابی و سطح‌بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات صورت می‌گیرد خبر داد: بر اساس حمایت‌های در نظر گرفته‌شده از سوی معاونت علمی، محصولات سطح اول که برای نخستین بار در کشور تولیدشده‌اند به میزان 50 درصد، سطح اول عادی 40 درصد، سطح دوم 25 درصد و سطح سوم 10 درصد پشتیبانی می‌شوند.

صالحی افزود: تسهیلات لیزینگ هشت تا 10 درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، توسط خط اعتباری 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق کارگزار مالی نمایشگاه پرداخت می‌شود.

وی گفت: به‌منظور آماده‌سازی شرکت‌ها برای حضور در بازارهای بزرگ‌تر و تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه معاونت و همچنین تشویق خریدارانی که مشمول حمایت‌های معاونت نمی‌شوند نیز 15 میلیارد تومان تسهیلات وام با کارمزد کم، پرداخت می‌شود.

وی سازمان‌های مشمول یارانه ارائه‌شده از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری را برشمرد و گفت: دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهش زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین مراکز و مؤسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس و پژوهش سراهای دانش‌آموزی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ازجمله سازمان‌های مشمول حمایت‌های ویژه از خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران است.

در بخش دیگر این نشست برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: نمایشگاه امسال به‌منظور ایجاد هم‌افزایی، در قالب بخش‌های عرضه و تقاضا فناوری برگزار خواهد شد، که گستره وسیع شرکت‌های استارتاپی به ارائه دست آوردهای فناورانه خود در این نمایشگاه خواهند پرداخت.

وی از رونمایی 75 محصول در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت:این تعداد محصول از سوی ۱۹۹ مرکز ارائه می‌شود.

برومند افزود: از تعداد ۳۱۹۹ طرح، ۵۸ درصد آن مربوط به دانشگاه‌ها، پنج درصد مربوط به مؤسسات تحقیقاتی، ۱۱ درصد مربوط به مراکز رشد، پنج درصد به مربوط به پژوهشگاه‌ها و ۱۶ درصد مربوط به پارک‌های علم و فناوری می‌شود.

به گفته وی، از تعداد ۱۹۹ موسسه، ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارک علم‌وفناوری و ۷۲۰ مرکز رشد و ۱۴ موسسه تحقیقاتی در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم از اعطای گرنت فناوری ۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این گرنت به‌منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه عرضه‌شده در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد که بعد آر ارزیابی در مکان پژوهشگاه‌ها به صاحبان طرح‌ها اعطا می‌شود.

برومند بابیان این‌که بیشترین طرح‌های ارسال‌شده به این نمایشگاه مربوط به استان تهران با تعداد ۳۲۰ فناوری است، افزود: گلستان باعرضه ۲۵۵ فناوری، مازندران باعرضه ۱۳۰ فناوری، گیلان باعرضه ۱۳۱ فناوری و خراسان رضوی با ۱۱۸ فناوری ازجمله استان‌هایی هستند که بالاترین طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تعامل و همکاری نزدیک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نسبت به برگزاری «ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» همزمان با «نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور» در تاریخ سه تا شش دی‌ماه سال جاری در این نمایشگاه اقدام کرده است.

همچنین همزمان با برگزاری این رویداد، دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی باکیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش‌آموزی به همت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب‌وکار ایرانی» چهار تا هشت دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت معاونت علمی و فناوری، تاریخ 1 دی 97، کد مطلب: 40859:www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
خوب رو این نیروها سرمایه گذاری کنید تا وابسته به هرکشوری نباشیم و با یک تحریم همه زندگی مردم به هم نریزد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین