پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
شرکت هواپیمایی یا خط هوایی معمولاً به یک گروه صنعتی گفته می‌شود که از طریق خطوط هوایی مسافر یا محموله جابجا می‌کند.
شعارسال: شرکت‌های هواپیمایی و یا ایرلاین‌های گوناگونی در کل دنیا وجود دارد که به خدمات رسانی مشغول اند، برخی از این شرکت‌های هواپیمایی توانسته اند نام خود را جهانی کنند و به نوعی برای خود برند شوند.

اما در این بین شرکت‌های هواپیمایی هستند که توانسته اند عنوان ثروتمندترین شرکت هواپیمایی را به نام خود ثبت کنند و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا این شرکت‌ها را که توانسته اند در سال ۲۰۱۸ به عنوان ثروتمندترین ایرلاین شناخته شوند را به شما معرفی کند.

ایرلاین چیست؟

شرکت هواپیمایی یا خط هوایی معمولاً به یک گروه صنعتی گفته می‌شود که از طریق خطوط هوایی مسافر یا محموله جابجا می‌کند.

در بخش حمل و نقل هوایی ایران ۱۹ خط هوایی خارجی و ۲۶ خط هوایی داخلی وجود دارد که رئیس سازمان هواپیمایی کشور، در تیرماه سال ۹۲، پروانه بهره‌برداری هشت شرکت هواپیمایی غیرفعال را لغو کرد که با لغو هشت شرکت آرام‌ایر (باری)، اطلس‌ایر، ایلام‌ایر (راه کربلا)، پاسارگاد، تهران‌ایر، سفیران، صها و صافات اکنون ۱۸ ایرلاین ایرانی فعال هستند.

خطوط هواپیمایی مختلف معمولاً بلیت‌های هواپیما را به مقاصد مختلف خود بصورت سیستمی می‌فروشند یا بصورت توزیع چارتری بین آژانس‌های هواپیمایی امکان ایجاد تورهای گردشگری داخلی و خارجی را به آنها می‌دهند.

در حال حاضر بیش از ۲۳۱ فروند هواپیما با عمر متوسط ۲۲ سال در کشور وجود دارند که نزدیک به ۴۰ هزار صندلی در ناوگان هوایی کشور ایجاد کرده‌است. گفتنی است که در سند چشم‌انداز افق ترسیمی ۱۴۰۴، باید به پرواز درآمدن ۵۵۰ فروند هواپیما، دست یابیم.

جالب است بدانید؛ نخستین شرکت هواپیمایی جهان شرکت Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft در آلمان بود.

معرفی شرکت‌های هواپیمایی مسافربری بزرگ جهان

بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی مسافربری جهان (انتخاب شده توسط SkyTrax) در سال ۲۰۱۷ عبارتند از:

قطر ایرویز

سنگاپور ایرلاینز

All Nippon Airways

امارات ایرلاینز

کاتای پاسیفیک

اوا ایر

لوفت‌هانزا

هواپیمایی اتحاد

هاینان ایرلاینز

با رونق گرفتن سفرهای هوایی شاهد هستیم که این روش سفر به دلیل راحتی بیشتر، صرفه جویی در زمان و امنیت بالاتری که دارد به اولین انتخاب بسیاری از مسافران تبدیل شده است.

در حال حاضر هر کشور ایرلاین‌های بسیار متعددی دارد و رقابت بر سر ارائه بهترین کیفیت و خدمات به مسافران باعث بالا رفتن استانداردها و کیفیت پروازها شده است.

هرساله لیست ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان بر اساس میزان درآمد سالانه مشخص می‌شود و برخی از بزرگ‌ترین و معتبرترین ایرلاین‌های جهان در این لیست جای می‌گیرند.

جالب است بدانید که شماری از بهترین ایرلاین‌های دنیا در منطقه خاورمیانه خودمان قرار دارند و ایرلاین‌هایی مثل قطرایرویز، ترکیش ایرلاینز، الاتحاد، امارات و … در سال‌های اخیر از جنبه‌های مختلفی به عنوان بهترین‌ها انتخاب شده اند.

در ادامه لیست ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را با هم بررسی می‌کنیم که بر اساس میزان درآمد سالیانه شان در سالی که گذشت رده بندی شده اند.

۱-قطر ایرویز Qatar Airways

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در طول چندین دهه فعالیتش همواره به دلیل کیفیت خدمات و پروازهای لوکس و مجللش شهرت داشته است. به همین دلیل شاید جای تعجب نباشد که قطر ایرویز در صدر ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان قرار می‌گیرد! قطر ایرویز همان طور که از نامش مشخص است شرکت هواپیمایی کشور قطر است که دفتر مرکزی اش در شهر دوحه قرار دارد و بیش از ۱۸۰ هواپیمای مدرن و پیشرفته در ناوگان هواپیمایی اش دارد. قطر ایرویز فعالیتش را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرده است و امروزه بیش از ۴۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان دارد. قطر ایرویز در طول سال‌های فعالیتش به دلیل کیفیت خدماتش بارها برنده جوایز متعددی شده است و یکی از لوکس‌ترین و برترین ایرلاین‌های جهان به شمار می‌رود. کیفیت غذا، امکانات تفریحی و سیستم سرگرمی داخل کابین، برخورد مهمانداران، کیفیت صندلی‌ها و …این ایرلاین عربی را به یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی و البته ثروتمندترین آن‌ها تبدیل کرده است. پرواز با هواپیمایی قطر مطمئنا تجربه‌ای منحصربفرد و به یادماندنی است که نظیرش را در هیچ ایرلاین دیگری پیدا نخواهید کرد.

۲-سنگاپور ایرلاینز Singapore Airlines

دومین رتبه در لیست ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان به شرکت هواپیمایی سنگاپور تعلق پیدا می‌کند. این ایرلاین نیز به دلیل پروازهای لوکس و مجللش شهرتی جهانی دارد و همواره به عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا شناخته می‌شود. سنگاپور ایرلاینز یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های هواپیمایی در جهان را دارد و هواپیمای غول پیکر و محبوب ایرباس A۳۸۰ که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است بخش عمده‌ای از آن‌ها را تشکیل می‌دهد. همچنین هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۱۰ و ایرباس A۳۵۰-۹۰۰ هم از جمله هواپیماهای در حال فعالیت این ایرلاین هستند. سنگاپور ایرلاینز یکی از ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان است و عناوین متعدد دیگری مثل بهترین پرواز فرست کلاس آسیا، بهترین مهمانداران هواپیما، بهترین ایرلاین جهان و … را در کارنامه خود دارد. سنگاپور ایرلاینز بعد از قطر ایرویز بیشترین درآمد را در بین ایرلاین‌های دنیا دارد.

۳-کاتای پسیفیک Cathay Pacific Airways

شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک ایرلاین متعلق به هنگ کنگ است و فعالیتش را از سال ۱۹۴۶ آغاز کرده است. امروزه این ایرلاین بیش از ۱۴۸ هواپیما در ناوگانش دارد و به بیش از ۸۰ مقصد در سرتاسر جهان پرواز انجام می‌دهد. کاتای پسیفیک با بیش از ۲۳۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان در رتبه سوم ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان قرار می‌گیرد و همواره یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی است. کاتای پسیفیک تاکنون ۴ بار به عنوان بهترین ایرلاین جهان انتخاب شده است و یکی از اعضای اتحاد جهانی شرکت‌های هواپیمایی به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۸ کاتای پسیفیک عنوان بهترین پرواز پرمیوم اکونومی را کسب کرده است و یه دلیل کیفیت خدماتش طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد. به همین دلیل مسافران زیادی در برنامه ریزی سفرشان حتما سعی می‌کنند با خرید بلیط هواپیمای کاتاس پسیفیک سفری لذتبخش و آسوده خاطر را برای خود تضمین کنند.

۴-ترکیش ایرلاینز Turkish Airlines

ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی متعلق به کشور ترکیه است و در رتبه چهارم ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان جای می‌گیرد. این ایرلاین یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیاست و بسیاری از ایرانی‌ها که قصد سفر به ترکیه و شهرهایی مثل استانبول، آنکارا، آنتالیا و … را دارند با خرید بلیط هواپیمای ترکیش ایرلاینز به سفر می‌روند و از خدمات فوق العاده این ایرلاین بهره مند می‌شوند. ترکیش ایرلاینز امروزه به هر ۶ قاره در سرتاسر جهان و مجموعا به بیش از ۳۰۰ مقصد پرواز انجام می‌دهد. در حقیقت، ترکیش ایرلاینز از نظر تعداد مقاصد و مسیرهای پروازی (از جمله پروازهای داخلی) به عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شود. کیفیت خدمات و سرویس دهی بسیار عالی این ایرلاین باعث شده تا در سال‌های اخیر، ترکیش ایرلاین همواره جزء بهترین ایرلاین‌های دنیا قرار داشته باشد. همه این عوامل باعث شده تا این ایرلاین موفق در رتبه چهارم ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان قرار بگیرد. دفتر اصلی این ایرلاین در شهر استانبول و فرودگاه بین المللی آتاترک قرار دارد و فرودگاه دیگر شهر استانبول، یعنی فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن هم به عنوان دومین قطب فعالیت‌های این ایرلاین به حساب می‌آید. شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز از سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از اعضای اتحاد هواپیمایی استار الاینس درآمده و زیر نظر این اتحاد فعالیت می‌کند.

۵-هواپیمایی امارات Emirates

رتبه پنجم ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان هم به یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه تعلق پیدا می‌کند. هواپیمایی امارات متعلق به کشور امارات متحده عربی است، در سال ۱۹۸۵ فعالیتش را آغاز کرده و مقر اصلی اش در شهر دبی قرار دارد. همان طور که می‌دانید شهر دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می‌شود و همه ساله میلیون‌ها مسافر این شهر عربی را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند. در این میان، هواپیمایی امارات هم بخش عمده‌ای از این جابجایی‌ها را انجام می‌دهد و با شبکه پروازی گسترده‌ای که دارد مسافرانی از سرتاسر جهان را به دبی می‌رساند. این ایرلاین بخشی از شرکت مادر به نام گروه امارات است و با بیش از ۳۶۰۰ پرواز در هفته بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه به حساب می‌آید. پروازهای امارات همیشه به دلیل امکانات لوکس و مجلل و خدمات رفاهی فوق تصوری که به مشتریان ارائه می‌کنند زبانزد خاص و عام هستند و بسیاری از مسافران سعی می‌کنند حتما با این ایرلاین عربی سفر کنند. هواپیمایی امارات یکی از ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان است و در حال حاضر به شش قاره جهان پروازهای منظمی را انجام می‌دهد.

۶-هواپیمایی الاتحاد Etihad Airways

هواپیمایی الاتحاد که یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی امارات متحده عربی در رتبه ششم ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان قرار می‌گیرد. این ایرلاین عربی فعالیتش را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده و شرکتی نسبتا جوان به حساب می‌آید، با این حال در همین مدت کوتاه فعالیتش توانسته خود را به یکی از بهترین و ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان به دنیا بشناساند. در حال حاضر این ایرلاین بیش از ۱۲۶ هواپیما در ناوگان هواپیمایی اش دارد و به سرتاسر دنیا پروازهای مستقیمی را انجام می‌دهد. هواپیمایی الاتحاد بخشی از شرکت مادر به اسم گروه هوانوردی الاتحاد است و امکانات و خدمات رفاهی بسیار مناسبی در طول پرواز به مسافرانش ارائه می‌کند. الاتحاد حدود ۲۰۰۰۰ کارمند در سرتاسر دنیا دارد و بیش از ۱۰۰۰ پرواز در طول هفته انجام می‌دهد.

۷-آنا آل نیپون ایرویز Ana All Nippon

شرکت هواپیمای ژاپنی آل نیپون ایرویز که اختصارا آنا نامیده می‌شود در رتبه هفتم ثروتمندترین ایرلاین‌های دنیا قرار می‌گیرد. این شرکت در سال ۱۹۵۲ تاسیس شده و در طول دهه‌ها فعالیت توانسته خود را به عنوان یکی از برترین ایرلاین‌های دنیا مطرح کند. در حقیقت، آنا آل نیپون بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپن از نظر تعداد ناوگان و تنها ایرلاین ژاپنی است که توانسته برای چهار سال متمادی به عنوان ایرلاین ۵ ستاره انتخاب شود. فرودگاه‌های ناریتا توکیو و همین طور فرودگاه هانه دا توکیو به عنوان قطب‌های اصلی این ایرلاین فعالیت می‌کنند و دو فرودگاه اوساکا کانسای و اوساکا ایتامی به عنوان قطب‌های ثانویه آنا آل نیپون ایرویز فعال هستند. شرکت هواپیمایی آنا یکی از ثروتمندترین ایرلاین‌های دنیا است و در حال حاضر بیش از ۲۲۱ هواپیما در ناوگان هوایی اش دارد. این ایرلاین ژاپنی یکی از گران‌ترین و سطح بالاترین پروازهای فرست کلاس در دنیا را ارائه می‌کند و با دارا بودن بهترین و مجرب‌ترین مهمانداران هواپیما رضایت بالای مشتریانش را کسب کرده است. این ایرلاین یکی از اعضای اتحاد هواپیمایی استار الاینس است و زیر نظر قوانین این اتحاد فعالیت می‌کند.

۸-اِوا ایر Eva Air

اوا ایر یک شرکت هواپیمایی تایوانی است که در سال ۱۹۸۹ راه اندازی شده و از آن زمان در مسیرهای پرواز مختلف به جابجایی مسافران می‌پردازد. دفتر مرکزی این ایرلاین در تایپه و فرودگاه بین المللی تائویوان تایپه قرار دارد و به بیش از ۴۰ مقصد بین المللی در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی پروازهای منظم و مستقیمی را انجام می‌دهد. اوا ایر توسط بررسی‌های وبسایت معتبر اسکای ترکس به عنوان یک ایرلاین ۵ ستاره و لوکس رده بندی شده است و جزء ثروتمندترین ایرلاین‌های دنیا هم به شمار می‌رود. ناوگان هواپیمایی اوا ایر از هواپیماهای مدرن و پیشرفته ایرباس و بوئینگ تشکیل شده است که از میان می‌توان به ایرباس A۳۸۰، ایرباس A۳۲۱ و بوئینگ ۷۷۷ اشاره کرد. البته بخش عمده شهرت این ایرلاین به دلیل خدمات باربری هم هست و سرویس‌های باری این ایرلاین شهرت و اعتبار بسیار بالایی دارند. در حال حاضر اوا ایر یکی از بهترین و برترین پروازهای بیزنس کلاس را به مسافران خود ارائه می‌کند و از این نظر در صدر قرار دارد.

۹-گارودا ایندونزیا Garuda Indonesia

شرکت هواپیمایی ملی کشور اندونزی که گارودا ایندونزیا نام دارد در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده و روزگاری در آستانه سقوط و ورشکستگی قرار داشته است. اما این ایرلاین توانسته نه تنها از آن بحران گذر کند، بلکه در طول سالیان طولانی فعالیت خود را به عنوان یکی از بهترین و برترین ایرلاین‌های دنیا مطرح کند. در حال حاضر گارودا ایندونزیا یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین و همین طور ثروتمندترین ایرلاین‌های دنیا به شمار می‌رود. امروزه گارودا ایندونزیا یکی از ایرلاین‌های ۵ ستاره جهان است و به دلیل کیفیت خدمات و تسهیلات رفاهی که در طول پرواز به مسافران ارائه می‌کند همواره جزء بهترین شرکت‌های هواپیمایی جهان در نظر گرفته می‌شود. جالب است بدانید که این ایرلاین به دلیل همین خدمات و امکاناتش بارها برنده جوایز و عناوین جهانی زیادی شده است. مقر اصلی هواپیمایی گارودا ایندونزیا در نزدیکی جاکارتا و در فرودگاه بین المللی سوئکارنو هاتا قرار دارد و این فرودگاه به عنوان قطب اصلی این ایرلاین فعالیت می‌کند.

۱۰-کانتاس Qantas

شرکت هواپیمایی کانتاس یکی از قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین ایرلاین‌های دنیاست و در سال ۱۹۰۲ افتتاح شده است. این ایرلاین استرالیایی بعد از شرکت هواپیمایی KLM و اویانکا در حقیقت سومین ایرلاین قدیمی در جهان است و امروزه بخش عمده‌ای از مسیرهای پروازی بین المللی در سطح جهان را پوشش می‌دهد. کانتاس ایر در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده و پروازهای بین المللی اش را از سال ۱۹۳۵ آغاز کرده است و دفتر مرکزی اش در شهر سیدنی استرالیا قرار دارد و فرودگاه بین المللی سیدنی هم به عنوان قطب اصلی فعالیت‌های این ایرلاین فعالیت می‌کند. این ایرلاین موفق در طول سال‌ها فعالیتش به دلیل کیفیت خدمات و سرویس‌های سطح بالا و مشتری مداریش بارها موفق به کسب عناوین و جوایز متعددی شده است. به طور مثال در سال ۲۰۱۵ پرواز پرمیوم کلاسیک این ایرلاین به عنوان بهترین در دنیا و محبوب‌ترین ایرلاین در استرالیا انتخاب شد. همان طور که می‌توان حدس زد این ایرلاین طرفداران زیادی هم دارد و مسافران زیادی سعی می‌کنند با تهیه بلیط هواپیمای این ایرلاین استرالیایی به سفر بروند. همه این عوامل روی هم رفته باعث شده تا کانتاس به عنوان یکی از ثروتمندترین ایرلاین‌های جهان شناخته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 3 دی 1397 ، کدخبر: 1215905 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین