پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
تمامی فرودگاه‌ها دارای سالن‌هایی برای استراحت مسافران هستند. در این سالن‌ها امکاناتی فراهم می‌شود که مسافران در صورت نیاز و تمایل بتوانند از آنها استفاده کرده و کمی استراحت کنند. از معمول‌ترین خدمات این مکان‌ها می‌توان به رستوران، خدمات اسپا و سیگار فروشی اشاره کرد؛ البته در سال‌های اخیر وای‌فای و خدمات اینترنتی نیز از پرطرفدارترین امکاناتی هستند که فرودگاه‌ها در اختیار مراجعانشان قرار می‌دهند. حالا شاهدیم که مسئولان برخی از فرودگاه‌ها در جهان پا را از این چند امکانات پیش و پا افتاده فراتر گذاشته‌اند و سالن‌های انتظارشان را به مکانی لوکس و جذاب تبدیل نموده‌اند، در این مطلب برخی از این نوع فرودگاه‌ها را معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

شعار سالشاهدیم که مسئولان برخی از فرودگاه‌ها در جهان پا را از این چند امکانات پیش و پا افتاده فراتر گذاشته‌اند و سالن‌های انتظارشان را به مکانی لوکس و جذاب تبدیل نموده‌اند، در این مطلب برخی از این نوع فرودگاه‌ها را معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

1-فرودگاه هیترو در لندن

مدتی پیش مسافرانی که به هنگ کنگ رفته بودند از سالن‌های لوکس فرودگاه‌هایش شگفت‌زده شده بودند، به همین خاطر مقامات انگلستان دست به کار شدند تا سالن‌های فرودگاه‌هایشان همانند هنگ کنگ شود؛ حالا شاهدیم که در فرودگاه هیتروی لندن سالن استراحی بسیار لوکس ساخته شده است.

برای استفاده از لوکس‌ترین سالن استراحت فرودگاه هیترو باید به ترمینال سه‌ی این فرودگاه مراجعه کنید و شک نکنید که شما هم از این سالن راضی خارج خواهید شد. در این سالن قسمت‌هایی برای کار تعبیه شده است و بخش‌هایی را هم به رستوران‌های گوناگون اختصاص داده‌اند. خوب است بدانید که رستورانی در این سالن وجود دارد که بسیار پرطرفدار است و نام این رستوران نودل بار می‌باشد. این سالن مکانی عالی برای صرف میان وعده‌های گوناگون است.

فرودگاه هیترو در لندن

2-فرودگاه زوریخ در سوئیس

اغلب می‌دانیم که سوئیس کشور لوکسی است و اگر در شهرهایش قدم بزنید، می‌توانید به راحتی اشیای شیک و جذابی را مشاهده کنید، اما بی‌تردید یکی از لوکس‌ترین دارایی‌های این کشور، سالن فرودگاه این سرزمین در زوریخ است. برای استفاده از این سالن باید به ترمینال E این مجموعه مراجعه کنید. این سالن استراحت دارای امکاناتی چون صندلی و مبلمان بسیار راحت، ناهارخوری لوکس (همانند هتل‌های پنج ستاره)، سرو انواع نوشیدنی، انتخاب از میان 1000 شیشه‌ی نوشیدنی، انواع غذاها و شیرینی‌های بین‌المللی، تراس وسیع و رویایی و... است. مسافران خوش‌شانس فرودگاه زوریخ می‌توانند از تراس جذاب سالن استراحت از تماشای چشم‌انداز کوهستان آلپ لذت ببرند.

فرودگاه زوریخ در سوئیس

3-فرودگاه بین‌المللی نورمن مانلی در جامائیکا

سالن استراحت فرودگاه بین‌المللی نورمن مانلی مدتی است که در فهرست محبوبترین سالن‌های استراحت در دنیا قرار دارد. دلیل اصلی این موضوع وجود روح مردم جامائیکا در این سالن است، به این معنا که همه چیز در این سالن جلوهایی از فرهنگ و سنن مردم این کشور را دارد. از پخش موسیقی‌های محلی گرفته تا دکوراسیون، غذاها و حتی نوشیدنی‌ها همه و همه خاص مردم جامائیکا هستند که به مسافران گوشزد می‌کنند که به کشور با فرهنگی پا گذاشته‌اند. البته ناگفته نماند که استفاده از سالن استراحت در فرودگاه بین‌المللی نورمن مانلی رایگان نیست و بر اساس خدماتی که ارائه می‌شود، ورودی‌های متفاوتی دارد. قیمت ورودی بزرگسالان به این سالن از 25 دلار به ازای یک نفر آغاز می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی نورمن مانلی

4- فرودگاه بین‌المللی پونتا کانا در جمهوری دومینیکن

دومینیکن مقصد محبوبی برای گردشگران ماجراجو است، بنابراین مسئولان فرودگاه بین‌المللی پونتا کانا ترتیبی داده‌اند که سالن استراحتشان کاملا رویایی و منحصربه‌فرد باشد تا بتواند توجه مسافران خارجی را به خود جلب کنند. برای ورود به این سالن VIP باید به ترمینال B فرودگاه بروید و آنجاست که شگفت‌زده خواهید شد. از مهمترین امکانات موجود در این سالن استراحت می‌توان به نوشیدنی‌های جالب و خاص، انواع غذاها، حمام، صندلی‌های ماساژور و... اشاره کرد. برای ورود به این سالن باید عضو شوید و هزینه‌ی عضویت این سالن بی‌همتا 99 دلار می‌باشد و برای هربار استفاده نیز باید 27 دلار بپردازید.

فرودگاه بین‌المللی پونتا کانا

5-فرودگاه بین‌المللی ژان لوساژ شهر کبک

در فرودگاه بین‌المللی ژان لوساژ شهر کبک کانادا سالن استراحتی ویژه و VIP وجود دارد که با ورود به آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. صاحبان این فرودگاه سعی کرده‌اند برای میهمانانشان فضایی مناسب برای استراحت فراهم کنند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز برایشان به ارمغان بیاورند.

اغلب صندلی‌هایی که در این سالن وجود دارند ماساژور هستند تا خستگی را از تن مسافران به در کنند. از دیگر امکانات موجود در این سالن شیک و مجلل می‌توان به انواع بارها و رستورانها، کتابخانه، بخش تفریحات با انواع وسایل بازی و مکان مخصوص کار اشاره کرد.

اگر شما هم دوست دارید که از این سالن منحصربه‌فرد دیدن کنید و از خدماتش لذت ببرید باید بدانید که هر مسافری که دارای پاسپورت معتبر باشد می‌تواند به مدت 4 ساعت از خدمات این سالن ویژه استفاده کند و پس از آن باید از سالن خارج شود. همچنین ناگفته نماند که این سالن ورودی هم دارد که قیمت‌های آن براساس امکانات مختلف، متفاوت است اما به صورت کلی هزینه‌ی ورودی آن از 40 دلار آغاز می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی ژان لوساژ

6-فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی در حقیقت بهترین فرودگاه موجود در امارات متحده‌ی عربی است. سالن استراحت این فرودگاه بسیار زیبا طراحی شده و آن را طوری ساخته‌اند که خستگی را از تن مسافران به در ببرد. شما با مراجعه به سالن استراحت فرودگاه بین‌المللی دبی می‌توانید با خیالی آسوده در کنار آبنمایی رویایی بنشینید و از صرف چند جرعه نوشیدنی ناب لذت ببرید.

فرودگاه بین المللی دبی

7- فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک

فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی در شهر نیویورک واقع شده است و به دلیل داشتن سالن استراحتی زیبا حالا در فهرست امروزمان نامش به چشم می‌خورد. سالن استراحت این فرودگاه دارای مبلمانی بسیار راحت می‌باشد و در آن خدماتی فوق‌العاده به مسافران ارائه می‌شود که هریک از آنها در نوع خود بی‌نظیر هستند. از مهمترین و پرطرفدارترین امکانات موجود در سالن استراحت این فرودگاه می‌توان به میز بیلیارد، سالن ماساژ (برای انجام ماساژ صورت، بدن یا مو)، اتاق‌های خصوصی، جکوزی و رستوران‌هایی با غذاهایی بسیار عالی اشاره کرد.

جالب است بدانید که استفاده از امکانات این سالن و ورود به آن برای افراد نخبه رایگان است اما بقیه باید دست‌کم 75 دلار برای ورود به سالن استراحت فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی پرداخت کنند.

فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی

8-فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی Changi سنگاپورنیز سالن استراحت زیبایی را در خود جای داده است. درواقع باید بگوییم که تمامی قسمتهای این فرودگاه، شگفت انگیز و دوست داشتنی می‌باشد و این موضوع فقط در سالن استراحتش خلاصه نمی‌شود. سالن استراحت فرودگاه چانگی بسیار مجلل و بزرگ است و آن را طوری ساخته‌اند که مسافران در آن از هر لحاظ احساس راحتی کنند.

جالب است بدانید که در سالن استراحت فرودگاه چانگی انواع فستیوال‌ها نیز به صورت فصلی برگزار می‌شود که بسیار هم مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. از نکته‌های دیگری که در سالن فرودگاه چانگی به چشم می‌خورد وجود یک شیرینی‌پزی بزرگ می‌باشد که کیک و شیرینی‌هایی منحصربه فرد را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. البته نباید از یاد برد که علاقه‌مندان به ورود به این سالن استراحت باید 42 دلار بابت ورودی پرداخت کنند.

فرودگاه چانگی سنگاپور

نظر شما درباره‌ی این فرودگاه‌ها و سالن‌های استراحتشان چیست؟ آیا تا حالا به این فرودگاه‌ها مراجعه کرده‌اید؟ چه نکاتی در بین آن‌ها بیشتر توجه شما را به خود جلب کرد؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 1 دی 97، کدخبر: 1215135، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین