پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
عباس عدالت استاد دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی که از فرورین امسال به اتهام امنیتی بازداشت شده بود به بریتانیا برگشت. کمپینی که توسط او بنیان گذاشته شده اعلام کرد بازداشت او به دلیل سوءتفاهم بوده و جمهوری اسلامی با توجه به حملات روانی اسرائیل و آمریکا حق دارد چنین سوءبرداشت‌هایی را نسبت به افراد داشته باشد.

شعار سال: عباس عدالت استاد علوم کامپیوتر و ریاضی دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی دانشگاه امپریال کالج لندنکه از ماه آپریل در ایران بازداشت شده بود، به انگلیس بازگردانده شد. علت بازداشت او، ارتکاب به جرائم امنیتی عنوان شده بود.

کمپین ضد تحریم و حمله نظامی علیه ایران (با نام مخفف CASMII) که توسط عباس عدالت بنیان نهاده شده بود اعلام کرده او به انگلیس بازگشته است. این گروه اعلام کرده که مقامات ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل سوءتفاهم و اطلاعات غلط، عباس عدالت را بازداشت کرده بودند. هیچ مقام قضایی در ایران چنین موضوعی را تایید نکرده است.

کمپین حقوق بشر ایران در زمان دستگیری عباس عدالت به نقل از منابع مطلع نوشت که در جریان بازداشت، متعلقات شخصی آقای عدالت شامل کامپیوتر، سی دی و یادداشت‌های او ضبط شد.

در بیانیه این کمپین آمده: به نظر ما بازداشت عدالت بر اساس اطلاعات غلط و سوءتفاهم توسط دستگاه‌های امنیتی ایران بوده است. در زمینه حملات چند جانبه و تهدیدهای آمریکا، اسرائیل و متحدانشان علیه جمهوری اسلامی از جمله جنگ وسیع اقتصادی، جاسوسی و عملیات‌های روانی علیه ایرانیان، باید تاکید کنیم که تنش‌ها بار دیگر رو به افزایش است و احتمال چنین سوءتفاهم‌هایی بسیار زیاد است.

در ادامه این بیانیه گفته شده این کمپین از آمریکا می‌خواهد که دست از تهدید، بی ثبات کردن و تحریم ایران بردارد و بار دیگر به چارچوب توافق هسته‌ای برجام برگردد.

سخنگوی دفتر کمپین اعلام کرده «ما به اقدامات خود برای رایزنی با ایران در زمینه آنچه معتقدیم بهترین نتیجه را برای اهدافمان در پی خواهد داشت، ادامه می‌دهیم.»

عباس عدالت، ایرانی ساکن در انگلستان، عدالت استاد ریاضیات و علوم کامپیوتر در امپریال کالج لندن و استاد معین دانشگاه صنعتی شریف بوده و همچنین بنیان‌گذار بنیاد دانش و هنر است. در معرفی او گفته شده اشاره شده استاد کمکی یا مدعو در «پژوهشگاه دانش‌های بنیادین» واقع در میدان نیاوران تهران نیز بوده است.

عدالت در سال ۲۰۰۵ کمیین ضد تحریم و حمله نظامی علیه ایران (CASMII) را با هدف مقابله با تحریم و حمله نظامی علیه ایران تاسیس کرد، او همکار رسانه‌ای نشریاتی چون گاردین بوده است.

رسانه‌های اصولگرای ایران هنگام بازداشت عباس عدالت، از او به عنوان چهره نفوذی انگلستان یاده کرده‌اند که توسط نهادهای امنیتی به دام افتاده و ضربه سنگینی نیز به بریتانیا خورده است. مشرق در گزارشی مفصل درباره عدالت نوشته بود یک ماه بعد از تشکیل کاسمی، عدالت راهی آمریکا شد تا رسماً شاخه آمریکای این سازمان را به راه اندازد.

در این گزارش از چهره‌هایی همچون کیهان برزگر رئیس پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، عباس ملکی دیپلمات ایرانی و استاد دانشگاه و حتی چهره‌هایی همچون احمدی نژاد و علی اکبر جوانفکر نام برده شده است و تقریبا موضوع نفوذ را به همه مرتبط کرده است!

نویسنده آن گزارش از شخصی به نام لیلا زند نام برده است. اسم لیلا زند، مدتی بعد در دادگاه رحیم مشایی آورده شد. یکی از سوالات قاضی از رحیم مشایی این بود که ارتباطش با لیلا زند چه بوده است. لیلا زند همسر احمد کریمی حکاک که عضو جنبش آمریکایی ضدجنگ «رهپویان آشتی» است، با محمود احمدی نژاد نیز دیدار کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رویداد24، تاریخ 5 دی 97، کد مطلب: 159688:www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین