پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۷۸۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
دو روزنامه صبح چهارشنبه ـ پنجم دی ماه ـ با انتشار کاریکاتورهایی، به مرگ ۱۰ دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات پرداخته و این حادثه را به نقد کشیدند.

شعار سال: روزنامه «ابتکار» در صفحه آخر نسخه خود، طرحی از محمد طحانی را منتشر کرده استاین کارتون که همزمان به مرگ دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات و آتش‌سوزی دبستان زاهدان اشاره دارد، دانشجو یا دانش‌آموزی را در مسیری به تصویر کشیده است که پیش رویش المان‌هایی چون چراغ نفتی، اتوبوسی فرسوده و معلمی که روی میز مدرسه دراز کشیده است، به چشم می‌خورد.


روزنامه «قانون» نیز با انتشار کاریکاتوری به همراه روتیتر «پیچ‌های دانشگاه آزاد نه دانشجو را به کام مرگ فرستاد» و تیتر «امیدها زیر خاک بی‌مسئولیتی» به سرنوشت ناگوار دانشجویانی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، پرداخته استاین کارتون مراحل آموزش یک فرد از دوره دانش‌آموزی تا دانشجویی را نشان می‌دهد که در نهایت سوار اتوبوس مرگ می‌شود و دنیا را ترک می‌کند.

صبح امروز هادی حیدری نیز کاریکاتوری کشیده و در کانال شخصی خود منتشر کرده است. این کارتون یک نهال کوچک را نشان می‌دهد. بر روی شاخه‌ای از آن یک کلاه فارغ‌التحصیلی قرار دارد که از آن خون می‌چکد.

 اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات روز چهار دی ماه با ۳۵ سرنشین واژگون و این حادثه منجر به کشته شدن ۱۰ دانشجو شداواخر آذر ماه هم یک واحد آموزشی در زاهدان دچار آتش سوزی شد و در پی آن چهار کودک فوت شدند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 6 دی 97، کد مطلب: 97100503026، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین