پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حال حاضر سرانه مطالعه برازنده کشور نیست و به مرحله نامطلوبی رسیده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شعارسال : رضا معممی‌مقدم ظهر امروز در نشست تعاملی مسئولان و فعالان حاکمیتی و مردمی جبهه مردمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر کسی توانایی تولید کتاب را ندارد و این کار باید توسط نخبگان این حوزه صورت گیرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و هر کسی توانایی تولید کتاب را ندارد، ولی در بخش عرضه و تقاضا می‌توان نقش به‌سزایی ایفا کرد، لذا کتاب‌شهرها باید وارد این عرصه شوند.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: ما برای انجام فعالیت‌های فرهنگی باید به محیط مدیریتی تعاملی توجه بیشتری داشته باشیم، زیرا در صورتی که هم‌افزایی وجود داشته باشد شاهد اتفاقات خوبی در عرصه‌های فرهنگی خواهیم بود، از این رو لازم است برای هم‌افزایی بیشتر راهکارهای عملیاتی ارائه شود که این مهم را باید از درون دستگاه‌ها شروع کنیم تا نتیجه بخش باشد.

معممی‌مقدم با اشاره به ویژگی‌های مشترکی که در حوزه فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مشترک، ایده‌پردازی، نوآوری و کار خلاقانه در بخش فرهنگی است از این حیث تشکیل جبهه انقلاب در سطح استان اثرات قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. همچنین با برپایی نمایشگاه از توانمندی‌های سازمان و گردشی کردن این جلسات، علاوه براینکه مردم با ظرفیت‌های این سازمان آشنا می‌شوند، دغدغه‌ها و مشکلات پیش‌رو نیز در این حوزه به گوش مسئولان نیز خواهد رسید.

این مسئول در خصوص فعالیت‌های قرآنی، عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی در مناطق ویژه حائز اهمیت است، زیرا قرآن پیوند و وحدت را در کشور افزایش می‌دهد. همچنین خبرگزاری مهر به‌عنوان یکی از خبرگزاری‌های کشور باید نسبت به مرجع‌سازی سازمانی اهتمام جدی‌تری داشته باشد و در حوزه آموزش خبرنگاران حرفه‌ای ورود پیدا کند. در ضمن حوزه هنری در استان در جهت آموزش نواهای مذهبی و موسیقی فاخر اقدام کند. همچنین دوره‌های آموزشی تقریبی را ابتدا برای عناصری که ضریب نفوذ بیشتری دارند برگزار کنید به همین خاطر باید از همه ظرفیت‌های بخش‌های مختلف استفاده کرد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به شیوه‌های تبلیغی در عرصه حاضر متذکر شد: امروزه کار فرهنگی تنها محدود به یک قرائت نیست، بلکه با استفاده از ابزارهای هنر همچون فیلم محمد رسول‌الله که پرچم‌دارترین تبلیغ دین اسلام است نیز می‌توان مباحث دینی و فرهنگی را تبلیغ کرد. زیرا در حال حاضر دشمنان تاکتیک‌های خود را در عرصه‌های فرهنگی تغییر داده، به طوری که با خود مناسبت‌های مذهبی به جنگ مناسبت‌های مذهبی می‌‌روند، از این رو ما باید در این حوزه هوشیارانه عمل کنیم و از رقیب‌سازی برای واقعه‌های مهم از جمله عاشورا پرهیز کنیم.

معممی‌مقدم خاطرنشان کرد: اگر ما قصد داریم ادبیات دفاع‌مقدس را مطرح کنیم باید این مباحث را به صورت مسابقات فرهنگی در سطح مدارس برگزار کنیم تا علاوه بر اثرگذاری بیشتر سرانه مطالعه را نیز افزایش دهیم. همچنین برای نهادینه‌ کردن ظرفیت‌های قرآنی در جامعه، هیئت‌های مذهبی موقعیت مناسبی هستند زیرا هر چقدر قرآن بتواند در این مجالس نفوذ کند آسیب‌هایی که در هیئت‌های مذهبی شاهد هستیم کاهش پیدا می‌کند، از این رو ایستگاه‌های صلواتی قرآن کریم را در هیئت‌ها راه‌اندازی کنید. همچنین آیات زندگی را از قرآن کریم پیدا کرده و آن را در اختیار سایر ارگان‌ها قرار دهید تا از این آیات بهره بگیرند.

وی در ادامه با اشاره برپایی دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: اشعاری که توسط مداحان در دسته حسینیه اعظم زنجان خوانده می‌شود باید دارای مضامینی از جمله حماسی، انقلابی، توجه به وحدانیت خداوند، شهادت‌طلبی، ولایت‌پذیری، وحدت و انسجام ملی باشد تا مورد اقبال واقع شود.

این مسئول یادآور شد: شبکه بانوان، شبکه تهیه‌کننده به شمار می‌رود، زیرا زنان عامل موفقیت یا شکست در حوزه اقتصاد مقاومتی هستند، به همین خاطر باید از ظرفیت‌های زنان فاخر و فرهیخته کشور استفاده کرد، چرا که حضور زنان در مجالس مختلف سبب می‌شود ضریب نفوذ احکام دینی در روضه‌های خانگی افزایش پیدا کند. همچنین به توسعه سواد رایانه‌ای توجه شود، زیرا ضعف در این بخش یکی از مشکلات ما در هیئت‌های مذهبی است.

در ادامه این نشست، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز یادآور شد: نگرانی در حوزه فرهنگی جدی است به طوری که مقام معظم رهبری نیز به کرات به آن اشاره کرده‌اند. در این میان، وظیفه سنگینی بر دوش فعالان این عرصه است تا بتوان در جهت کاهش این نگرانی گام برداشت. همچنین در این حوزه نگاه جبهه‌ای و تفکر جبهه‌ای مورد تاکید بوده است، لذا لازم است عده‌ای در این زمینه پیشگام شوند و رویکردها را اصلاح کنند تا فرهنگ جامعه را به فرهنگ مدنظر مقام معظم رهبری نزدیک کرد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری تاکید کرد: متاسفانه در استان زنجان در جهت شکل‌گیری و انسجام جبهه فرهنگی با مشکل مواجه هستیم و تاکنون نتوانسته‌ایم عملکرد خوبی دراین زمینه داشته باشیم، این در حالی است که جبهه معارض عملکرد بهتری در این خصوص داشته است، به همین خاطر لازم است ما مباحث فرهنگی را در این بخش جدی‌تر پیگیری کنیم، زیرا شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد ورود به نواها، پوشش و سایر اقدامات ما در ایام ماه محرم هستند که باید به آن توجه کرد که در این زمینه مجموعه تبلیغات اسلامی نقش به‌سزایی در شکل‌گیری جبهه فرهنگی دارد، این در حالی است که بخش‌های مختلف خود سازمان هم با این موضوع بیگانه هستند که نیاز به توجه بیشتری دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" زنجان ، تاریخ انتشار چهارشنبه 22 مهر 1394 ، کد مطلب : 947-20214-5 : www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین