پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۸۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: در وضعیت ناامن منطقه که دشمنان ما راهبردهای خود را به‌طور جدی تغییر می‌دهند، کاهش بودجه دفاعی غیرعقلانی است.
شعارسال: محمدصادق کوشکی درباره کاهش بودجه دفاعی در سال ۹۸ از سوی دولت، گفت: در شرایطی که در همسایگی ما یک نظام نامتعادل و خشن به‌نام نظام سعودی را داریم که در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تسلیحاتی انجام داده است و حتی سایر کشورهای کوچک عربی مانند کویت و امارات چهار برابر بیشتر از ایران هزینه‌های دفاعی دارند و نیز هزینه دفاعی کشوری مانند بحرین به تناسب از هزینه‌های دفاعی جمهوری اسلامی بسیار بیشتر است، ادامه این روند به معنی خودکشی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نهادهایی مانند سپاه زیر ۴۰ درصد بودجه دفاعی خود را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: در وضعیت ناامن منطقه اگر دولت یک تحلیل عوامانه هم داشته باشد، باید بودجه دفاعی را تقویت کند، زیرا در منطقه خلیج فارس با این مسئله مواجه هستیم که دشمنان ما راهبردهای خود را به‌طور جدی تغییر می‌دهند و ما هم متناسب با آن‌ها باید سامانه‌های دفاعی را نوسازی و تقویت کنیم و آرایش دفاعی را تغییر دهیم.

کوشکی افزود: امیدوارم مجلس شورای اسلامی مقابل این حرکت نامعقول دولت بایستد و بودجه سال آینده را اصلاح کند.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اگر قرار است صرفه‌جویی در بودجه صورت بگیرد بهتر است دولت هزینه‌های نهادهایی را کاهش دهد که هنوز فلسفه وجودی و فایده آن‌ها مشخص نیست. مثلاً مرکز بررسی‌های استراتژیک باید توضیح دهد که بودجه‌های میلیاردی را در کجا هزینه می‌کند و تا به امروز چه کمکی به حل مشکلات کشور داشته و یا مؤسسات متفاوتی که نزدیکان به دولت برای خودشان ایجاد کرده‌اند و از دولت ردیف بودجه‌ دریافت می‌کنند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نیستند، باید درباره عملکرد خود توضیح دهند و یا اینکه دولت به کنسرت‌ها و برگزاری تئاترها نباید کمک کند، زیرا این‌ها باید خودگردان فعالیت کنند، لذا بهتر است در این حوزه‌ها صرفه‌جویی صورت بگیرد نه در بخش دفاعی.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: در هیچ کشوری از بودجه دفاعی کاسته نمی‌شود و این اقدامی که دولت انجام داده است، کاملاً غیرعقلانی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 8 دی 1397 ، کدخبر: 347853 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
مگه کاهش بودجه دفاعی داشتیم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
تمام بودجه کشور صرف سوریه و عراق و... میشه. یک ذره برای اداره کشور باقی میمانه. اونم اختلاس و دزدی میشه.
تمام پول های که سپاه از هر کانال و راهی کسب می کند کجا هزینه میشه.
امریکا در سوریه یک کلاه گشاد سر ایران گذاشت و تمام خزانه کشور ایران صرف سوریه شد.
الان یک سوریه مخروبه و یک ایران بدون پشتوانه مالی و تورم بالا داریم. ما نباید گول امریکا بخوریم. امریکا عمدا این دام برای ایران چیده. هدف امریکا ضربه به اقتصاد ایران بود.
و ضربه هم زد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین