پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۷۹۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
براساس جزئیات لایحه بودجه سال آینده، شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات وابسته به دولت فقط ۳.۵ درصد از مالیا ت۱۵۳ هزار میلیارد تومانی بودجه را تامین می کنند.
شعارسال:براساس جزئیات لایحه بودجه سال آینده، شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات وابسته به دولت فقط ۳.۵ درصد از مالیا ت۱۵۳ هزار میلیارد تومانی بودجه را تامین می کنند.

طبق لایحه بودجه سال ۹۸، بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بالغ بر ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان است که به همین میزان نیز مصارف دارند. اساسا این شرکت‌ها نقشی در تامین مستقیم منابع عمومی دولت در لایحه ندارند و هر آنچه دخل به دست می‌آورند، صرف هزینه‌های خود می‌کنند.

البته در قبال سودی که دارند، باید مالیات بدهند. برای سال آینده این شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات وابسته به دولت بالغ بر ۵۴۲۴ میلیارد تومان مالیات خواهند داد. با این حال این ارقام پیش بینی بوده و قطعا تا عملکرد فاصله خواهد داشت.

سهم مالیات شرکت‌های دولتی به کل بودجه آنها در لایحه بودجه ۹۸ تنها ۰.۴۲ درصد است. نکته دیگر اینکه سال آینده قرار است ۱۵۳ هزار ۵۷۴ میلیارد تومان مالیات اخذ شود که سهم مالیات شرکت‌ها به مالیات بالغ بر ۳.۵ درصد می‌شود.

مسئله اینجاست که میزان تولید ناخالص داخلی در سال ۹۶ بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده و بودجه ۸۰۰ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی ثبت شد.

اگر سهم شرکت‌های دولتی را به میزان تولید ناخالص داخلی در این سال بگیریم، حدود ۵۴ درصد سهم دارند.

جالب آنکه اگر بخواهیم سهم ۵۴ درصدی شرکت‌ها در تولید ناخالص داخلی کشور را به سال آینده تعمیم دهیم، حدود ۳.۵ درصد مالیات در کشور خواهد پرداخت.




شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس تاریخ انتشار8دی 97، کدخبر: 13971008000721،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین