پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۷۹۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
نقش زنان در تعاونی‌های سراسر کشور به ۲۶ درصد رسید در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۷۰، پس از تصویب بخش تعاونی در مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون جهت نظارت و حمایت بر این بخش تشکیل شد. براساس آمار، ۱۹۰ هزار تعاونی ثبت شده در کشور فعال هستند.
شعارسال : نقش زنان که در ابتدای سال ۵۷، ۱۰ درصد بود، در سال ۹۷ به ۲۶ درصد رسیده است؛ اهتمام تعاونی ها به نقش زنان موجب حرکت رو به جلو اقتصاد کشور خواهد شد.
نقش زنان در تعاونی‌های سراسر کشور به ۲۶ درصد رسید در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۷۰، پس از تصویب بخش تعاونی در مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون جهت نظارت و حمایت بر این بخش تشکیل شد. براساس آمار، ۱۹۰ هزار تعاونی ثبت شده در کشور فعال هستند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش تعاون و فعالیت‌های افراد گوناگون همانند آیت الله بهشتی در این زمینه نقش بسزایی در زندگی مردم داشت.

پس از انقلاب اسلامی شاهد گسترش فعالیت تعاونی‌ها بوده ایم

نقش زنان در تعاونی‌های سراسر کشور به ۲۶ درصد رسید بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران  اظهار کرد: فعالیت‌های بخش تعاون مبتنی بر اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی است. فعالیت‌های این بخش پس از انقلاب اسلامی گسترش یافته است و ما شاهد تشکیل حدود ۱۸۰ هزار تعاونی بوده ایم. این تعاونی‌ها در ۱۴ گرایش گوناگون حضور فعال دارند و گسترش  آنها،  مدیون فعالیت‌های افرادی همچون آیت الله بهشتی است.
رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی، تصریح کرد: راه بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف خود داریم.
به اعتقاد صاحب نظران این امر برای جلوگیری از ناکامی های موجود دربخش تعاون باید فرهنگ سازی هایی صورت گیرد همچنین فعالیت تعاونی ها را در سال های جنگ نمی توان نادیده گرفت.

فرهنگ سازی، عامل افزایش رغبت مردم برای فعالیت در تعاونی هاست

عبدالله بهرامی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران  بیان کرد: تعاونی ها در دهه جنگ به دلیل این که در بخش مصرف و توزیع مطلوب عمل کرده بودند در بین مردم مقبولیت داشتند این در حالی است که در دهه های اخیر مدیران دولتی بخش تعاون را جدی نگرفته اند و این امر سبب کاهش خدمات تعاونی ها و در نتیجه کاهش رغبت مردم به این بخش شده است.
حضور فعال زنان جهت پیشرفت در بخش تعاون انکار نشدنی است
نقش زنان در تعاونی‌های سراسر کشور به ۲۶ درصد رسیدمحمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نقش فعال زنان در تعاونی ها، اظهار کرد: نقش زنان که در ابتدای سال ۵۷، ۱۰ درصد بود، در سال ۹۷ به ۲۶ درصد رسیده است و اهتمام تعاونی ها به نقش زنان موجب حرکت رو به جلو اقتصاد کشور خواهد شد.
گفتنی است؛ با توجه به تاثیر تعاونی ها در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور می توان  با حمایت بیشتر در این بخش و جلب اعتماد مردم شاهد تحقق اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی باشیم.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار : 9 دی 1397، کدخبر : 6778370،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
متاسفانه نقش تعاونی ها در اقتصاد بسیار پایین هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین