پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بدلیل مغایرت داشتن قیمت اعلامی با آیین نامه اجرایی این سازمان دستور توقف دعوتنامه تکمیل وجه سیتروئن C3 از سوی سایپا را تا اطلاع ثانوی صادر کرد.

شعارسال: سایپا در هفته جاری بعد از مدتهای تاخیر دعوتنامه تکمیل وجه سیتروئن C3 را برای مشتریان ارسال نمود. اما قیمت های اعلامی برای این خودرو که نزدیک به 240 میلیون تومان بود باعث اعتراض گسترده خریداران گردید ،تا جایی که این اعتراض ها به تجمع در مقابل سازمان حمایت از مصرف کنندگان کشیده شد.

حالا طبق نامه منتشر شده ظاهر رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان با توجه به این اعتراضها طی نامه با قید فوریت دستور توقف ارسال دعوتنامه این خودرو را برای سایپا ارسال نموده تا ابهامات در این خصوص بر طرف گردد.بر اساس این نامه سازمان حمایت از مصرف کنندگان به جمله موجود در قرار داد که به تحویل خودرو پس از 60 روز از تکمیل وجه اشاره شده، ایراد وارد دانسته است. همچنین قیمت اعلامی از سوی سایپا با قوانین فعلی این سازمان در تضاد بوده و سایپا ملزم است تا زمان اعلام شرایط قیمت گذاری خودروهای پیش فروش شده ،از سوی این سازمان دست نگه دارد.

در متن این نامه آمده است:

با عنایت به وصول شکواییه جمعی از خریداران محصولات آن شرکت در خصوص ارسال دعوتنامه تکمیل وجه خودروی پیش فروش شده سیتروئن C3 به ملبغ 160 میلیون تومان و درج عبارت «زمان تحویل 60 روزه پس از تکمیل وجه»که مغایر با مفاد مندرج در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوردو می باشد به آگاهی می رساند:

موضوع قیمت خودرو و همچنین تعهدات قبلی خودروسازان وفق مصوبات نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در کار گروه تنظیم بازار در حال بررسی و تعیین و تکلیف بوده و مرتب نحوه اقدام متعاقبا اعلام خواهد شد.لذا ضروریست به قید فوریت نسبت به توقف فرایند تکمیل وجه مشتریان اقدام و نتیجه در اسرع وقت به این سازمان منعکس گردد. در غیر اینصورت مطابق قوانین تعزیرات اعمال قانون خواهد شد.

حال باید دید که سایپا به این دنامه چه واکنشی نشان خواهد داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پردیس خودرو، تاریخ انتشار: 28آذر1397 ، کدخبر: - : www.pardiskhodro.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین