پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
گسترش سرنوشت بد و افسردگی یک خطر حقوق بشری به نظر می رسد. میلیون ها کودک در جهان همچنان استثمار و سوءاستفاده را تجربه می کنند. اما این موفقیت نشان می دهد که پیشرفت امکان پذیر است. همانطور که آن ها را تجلیل می کنیم، باید در سال 2019 نیز به تعهد خود در قبال کودکان ادامه بدهیم.

شعار سال: گسترش سرنوشت بد و افسردگی یک خطر حقوق بشری به نظر می رسد. اکنون که به پایان سال 2018 نزدیک می شویم، به 10 خبر خوب در مورد کودکان اشاره می کنیم:

1- تعدادی از نیروها و گروه های نظامی در سال 2018 سربازان کم سن و سال از جمله؛ 900 کودک در سودان جنوبی، 833 تن در نیجریه و 75 نفر در میانمار را آزاد کردند.

2- بیست و یک ایالت آمریکا در حال حاضر حبس ابد بدون عفو مشروط برای جرائمی که توسط کودکان انجام شده را ممنوع کردند.

3- تعداد کودکان بازداشت شده در زندان های بزرگسالان نسبت به 20 سال گذشته بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

4- آمار کودکان و نوجوانان محروم از تحصیل از سال 2000 تاکنون، 110 میلیون نفر کاهش داشته است.

5- در سال 1979 تنها کشور سوئد تنبیه بدنی کودکان را ممنوع کرد، اما اکنون این تعداد به 54 کشور می رسد.

6- انتظار می رود که مرگ ناشی از ایدز در کودکان زیر 14 سال تا سال 2030 به 57 درصد کاهش یابد.

7- ازدواج کودکان در حال کاهش یافتن است. طی دهه های گذشته، این آمار در سراسر دنیا به 15 درصد و در آسیای جنوبی به یک سوم کاهش یافته است.

8- از سال 1990 تاکنون، آمار قطع عضو تناسلی زنان در میان دختران آفریقایی به طرز چشمگیری کاهش یافته است. طی دستوری در سومالی‌لَند در سال 2018 این اقدام ممنوع شد.

9- یازده کشوری که بر "اعلامیه مدارس امن" صحه گذاشته بودند در سال 2018 به 82 کشور رسید که متعهد به حمایت از امنیت دانش آموزان، معلمان و مدارس در طول جنگ شدند. سازمان ملل متحد گزارش داد که از سال 2014 تاکنون استفاده نظامی از مدارس به یک سوم کاهش یافته است.

10- از سال 2000 تاکنون، تعداد کودکان کار کاهش جهانی 94 میلیونی، بیش از یک سوم، داشته است.

لازم به ذکر است که میلیون ها کودک همچنان استثمار و سوءاستفاده را تجربه می کنند. اما این موفقیت نشان می دهد که پیشرفت امکان پذیر است. همانطور که آن ها را تجلیل می کنیم، باید در سال 2019 نیز به تعهد خود در قبال کودکان ادامه بدهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر یک، تاریخ انتشار 10 دی 97، کد مطلب: 156000، www.titre1.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
به کودکان باید توجه ویژه ای انجام شه امیدوارم سال خوبی هم برای کوکان خاورمیانه باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین