پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۹۵۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در روش خرید خدمات آموزشی، مدارس دولتی به‌شیوه نیمه‌خصوصی اداره می‌شوند.
شعار سال: معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در روش خرید خدمات آموزشی، مدارس دولتی به‌شیوه نیمه‌خصوصی اداره می‌شوند.

 فرج‌الله فتح‌الله‌پور معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه، در نشست بررسی بودجه سال 98 آموزش و پرورش که توسط کانون تربیت اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: باید به‌سرعت به‌سمت اصلاح روش‌ها برویم و نباید تصور کرد اگر بودجه آموزش و پرورش دو برابر شود مشکلات حل خواهد شد.

* مشکلات آموزش و پرورش صرفاً به‌دلیل کمبود اعتبار نیست

وی افزود: هم‌اکنون آموزش و پرورش در کل کشور 720 منطقه آموزشی دارد و مشکلات این وزارتخانه فقط مباحث مالی نیست، بلکه باید اصلاح روش‌ها و فرایندها ایجاد شود.

* اداره مدارس دولتی به‌شیوه مشارکت نیمه‌خصوصی

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای حل مشکلات آموزش و پرورش به اصلاح ساختاری نیاز داریم؛ برخی تصور می‌کنند در طرح خرید خدمات آموزشی می‌خواهیم مدارس دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اما این‌گونه نیست بلکه مدارس دولتی به‌شیوه مشارکت نیمه‌خصوصی اداره خواهند شد.

فتح‌الله‌پور بیان کرد: در کشور چالش عظیم املاک مازاد وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش را شاهد هستیم و ظرفیت املاک مازاد در شرکت‌های دولتی به‌مراتب بیشتر است. بررسی کنید در آموزش و پرورش چه‌تعداد اردوگاه و کانون‌های فرهنگی داریم که استفاده بهینه از آنها نمی‌شود.

* 45هزار مدرسه با جمعیت کمتر از 40 نفر و تحمیل هزینه‌های زیاد

وی افزود: هم‌اکنون 105 هزار مدرسه در کل کشور داریم که 45 هزار مدرسه کشور زیر 40 نفر جمعیت دارند و هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر مدارسی را با یک دانش‌آموز اداره می‌کنیم که این موارد ماهیت فضای آموزشی باکیفیت را نخواهد داشت.

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه با توجه به شرایط کشور و محدودیت منابع، باید بودجه را مدیریت کند و در چنین شرایطی از کدام بخش می‌توانیم اعتبار کنده و به آموزش و پرورش اضافه کنیم؟

فتح‌الله‌پور تأکید کرد: تأمین آموزشی به این معنا نیست که برای یک مکان دورافتاده یک مدرسه بسازیم بلکه به‌شیوه‌های مختلف می‌توان کار را مدیریت کرد، از جمله بحث روستامرکزی، ارائه آموزش‌های مجازی و خرید خدمات آموزشی.

* دولت به‌دنبال خصوصی‌سازی آموزش و پرورش نیست

وی با طرح این پرسش که "اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش چیست؟" گفت: آیا اصلاح ساختارها و روش‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی نیست، هرچند ممکن است در شیوه‌ها اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد و برخی بگویند آموزش و پرورش به‌سمت خصوصی‌سازی حرکت می‌کند، اما این ذهنیت در مجموعه دولت وجود ندارد.

* این تصور ایجاد نشود که دولت مخالف آموزش و پرورش است

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: قطعاً آموزش و پرورش مشکل اعتباری دارد، اما آیا صرفاً با جهش اعتبار مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد؟ نباید این تصور ایجاد شود که دولت و سازمان برنامه و بودجه مخالف آموزش و پرورش هستند.

* اجاره سالن‌های ورزشی به مدارس غیردولتی و بخش خصوصی و دست خالی دانش‌آموزان

فتح‌الله‌پور خاطرنشان کرد: از بسیاری از مناطق مختلف بازدید می‌کنیم و از نزدیک با مسائل آموزش و پرورش آشنا هستیم. یکی از دغدغه‌های ما این است که فضاهای آموزشی و پرورشی توسط دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد. در بازدیدهایی که انجام دادیم محرز شد سالن‌های ورزشی صبح‌ها به مدارس غیردولتی و عصرها به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود در حالی که این سالن ورزشی برای استفاده دانش‌آموزان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 دی 1397، کدخبر: 1912398 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
وقتی آموزش و پرورش بودجه کافی برای اداره مدارس و بودجه جاری نداره عاقبت مدارس همین میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
معلوم نیست کسی نظارت داره یا نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین