پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
رییس پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) گفت: این نمایشگاه می تواند خلق ثروت از فناوری را به نمایش بگذارد و برای تقویت این حرکت، تلاش می شود.

شعارسال: حمید رضا امیری نیا بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، گفت: امروز حضور بیش از 90 شرکت دانش بنیان داخلی را در نمایشگاه شاهد هستیم که محصولات قابل ارایه در بازار دارند.
وی افزود: همچنین در این نمایشگاه مهمانان خارجی از 14 کشور جهان در حوزه های دانش بنیان حضور دارند و روسیه، بلاروس و یونان هر یک با 20 شرکت در این نمایشگاه مشارکت دارند.
امیری نیا، پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری را یک اقدام ملی با رویکرد بین المللی ذکر کرد و گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه دستیابی به یک جایگاه بین المللی برای خلق ثروت از علم است.
وی افزود: امروز اقتصاد جهان به سه دسته اقتصاد مبتنی بر منابع، بر پایه کارآیی و مبتنی بر نوآوری است و تلاش مسئولان براین اساس تمرکز دارد که در حوزه خلق ثروت از فناوری جایگاه ویژه ای به دست آوریم.
رییس پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اظهار داشت: جایگاه علمی امروز ایران در زمینه نانو فناوری در رتبه ششم قرار دارد و نیز جایگاه ایران در حوزه های بیوتکنولوژی، هوا و فضا و فناوری اطلاعات این نوید را می دهد که می توان از علم، خلق ثروت داشته باشیم و این نمایشگاه می تواند خلق ثروت از فناوری را نشان دهد.
امیری نیا گفت: فناوری های پیشرفته تنها در بازارهای داخلی قابل عرضه نیست، بلکه باید راه به بازارهای خارجی ببرد و از سوی دیگر برخی نیازهای کشور قابل دریافت از بازارهای داخلی نیست و باید نیازهای خود را از سایر کشورها تامین کرد، بنابراین با کشورهایی که از مسیر علم و فناوری اقدام به ایجاد دفاتر فناوری و خط تولید مشترک می کنند، همکاری خواهیم داشت.
وی یادآور شد: نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری سال گذشته مشارکت 48 شرکت خارجی را به همراه داشت و امسال تعداد آنها به بیش از 83 شرکت رسیده است.
امیری نیا افزود : امسال در نمایشگاه 14 سخنران از 12 کشور حضور دارند و امید است بتوان از همکاری های علمی و فناوری برای یک کار اقتصادی بر اساس مدل های موجود در جهان در زمینه توسعه فناوری استفاده کرد .
وی اضافه کرد : 70 درصد جمعیت جمهوری اسلامی فعال محسوب می شوند و « اینوتکس » می تواند یک مرجع علمی و فناوری برای ایران و منطقه محسوب شود .


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاريخ انتشار: 2 خرداد 1395، کد خبر: 82084098، www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین