پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
رئیس شورای اسلامی شهرسردشت هرمزگان گفت: مشکل آب روستاهای بشاگرد جدی است و ۸۰ درصد مردم منطقه در تامین آب شرب مشکل دارند

شعارسال: یعقوب داد علی‌زاده امروز  اظهار داشت: بیش از 10 الی 12 سال از احداث سد جگین می‌گذرد، این سد بیش از یکصد میلیون متر مکعب آب دارد و مردم بشاگرد نیز در این مدت از بی‌آبی رنج می‌برند.

وی در ادامه افزود: شهرستان بشاگرد فاقد آب‌های زیرزمینی است و هرچه هست، آب‌های سطحی است و مشکل کم‌آبی در این شهرستان با نواسانات فصلی و خشکسالی، وحشتناک‌تر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سردشت تصریح کرد: در سال 92 دولت وقت، مصوب کرد طی سه سال پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت گوهران اجرا و مشکل بی‌آبی مردم شهرستان رفع شود.

داد علی‌زاده ادامه داد: دو سه شرکت مسؤولیت اجرای پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت و گوهران را برعهده گرفته‌اند؛ عملیات اجرایی آن، آغاز خوبی داشت و حدود شش ماهه نخست خوب کار کردند اما رفته رفته، عملیات اجرای این پروژه تعطیل شد.

وی ادامه داد: پروژه مزبور قرار بود سه ساله تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما پنج سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می‌گذرد و از طرفی، خشکسالی و خشک شدن آب های سطحی، امان مردم را بریده است.

عضو شورای شهر سردشت گفت: در یکی از سفرهای ریاست جمهوری به هرمزگان، به ما اعلام شد ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شده و قرار است، ظرف ۳ سال به بهره‌برداری برسد، اما پس از گذشت زمان زیادی از این موضوع، ۸۰ درصد در لوله‌گذاری و ۱۲ درصد در ایستگاه‌های پمپاژ و حوضچه‌ها، پروژه پیشرفت عملیاتی داشته و در مباحث اصلی ایستگاه‌ها و حوضچه‌ها کار چندانی صورت نگرفته است.

دادعلی زاده از ارسال نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات پروژه آبرسانی به بشاگرد خبرداد و گفت: پس از این نامه و با عنایت رهبری، نمایندگانی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، وزارت نیرو، مسوولان آبفای شهری و روستایی و معاونان استاندار در این منطقه حضور یافتند و پس از تشکیل جلسه بنا شد، این پروژه با تخصیص اعتبار نهایتا تا تیرماه ۹۸ به اتمام برسد.

وی ادامه داد: پس از این جلسه و گذشت چندماه از آن جلسه، هنوز پروژه پیشرفتی نداشته و شفاف‌سازی از سوی مسوولان درخصوص اعتبار تخصیص‌یافته توسط دفتر مقام معظم رهبری صورت نگرفته است.

رئیس شورای شهر بشاگرد، نبود اعتبار و عدم پایبندی مسوولان به وعده‌ها را از عوامل تشدید بی‌آبی در منطقه دانست و گفت: پس از تعطیلی دو شرکت پیمانکار و واگذاری پروژه به سایر پیمانکاران نیز عملیات اجرایی آغاز نشد و این به آن معناست که پروژه آبرسانی به سردشت تا پایان تیرماه ۹۸ نیز به بهره‌برداری نخواهد رسید.

وی بیان داشت: عملیات آبرسانی از تنگه سهران به گوهران که ۵۵ روستا را شامل می‌شود، به مراتب روند پیشرفت بیشتری نسبت پروژه سد جگین دارد.

دادعلی زاده، پرده از واقعیتی تلخ و جانسوز در بشاگرد برداشت و گفت: مشکل آب روستاهای بشاگرد جدی است؛ ۸۰ درصد مردم منطقه در تامین آب شرب مشکل دارند و برخی از روستاهای پرجمعیت در طول هفته تنها یک ساعت آب شرب دارند.

وی افزود: حتی پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیز مشکل چندانی از تامین آب مردم منطقه رفع نخواهد شد و پروژه آبرسانی از سد جگین تنها به پنج درصد مردم بشاگرد آن هم در شهر سردشت آبرسانی خواهد کرد و روستاها باز هم از داشتن آب شرب محروم خواهند ماند.

رئیس شورای شهر سردشت اظهار داشت: یکی از عمده تبعات بی آبی در بشاگرد بیکاری است، بیش از ۵۴ درصد مردم بشاگرد از بیکاری رنج می‌برند و مجبورند برای تامین معاش خانواده به سایر شهرها مهاجرت کنند.

وی ادامه داد: استاندار هرمزگان در شورای اداری استان که با حضور ریاست مجلس تشکیل شد، از انتقال آب سد جگین به جاسک و آبرسانی به ۱۱ هزار نفر در آن شهر خبر داد و حتی مازاد آب این سد به بخش کشاورزی جاسک اختصاص دارد.

دادعلی زاده افزود: مردم بشاگرد نسبت به این موضوع ناراضی هستند و روا نیست در حالی که مردم منطقه از نبود آب شرب در رنج باشند، آب این سد به کشاورزی جاسک اختصاص یابد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 12دی 1397 ، کدخبر:13971012000355 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
بیچاره این مردم واقعا بیچاره این مردم که تو این وضع گرفتار شدن و با این شرایط دارن زندگی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین