پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
سخنگوی هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران در ۳۰ کشور هدف رایزن اقتصادی دارد، گفت: رایزن‌های اقتصادی با توجه به شرایط تحریمی، تاکید بر ارتقاء دیپلماسی اقتصادی و ظرفیت‌های ارتباطی ایران باید در سایر کشورها افزایش یابد.

شعار سال: علی نجفی خوشرودی با اشاره تعداد رایزن‌های اقتصادی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در 30 کشور هدف رایزن بازرگانی دارد که از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی وزارت امور خارجه به کشورها اعزام می‌شوند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگرچه در ترکیب سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و مجموعه‌ نمایندگی‌های سیاسی ما در خارج از کشور، کارشناس اقتصادی داریم که از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه است. این افراد دارای سوابق و اطلاعات مکفی برای پیگیری مسائل اقتصادی کشور هستند.

لزوم افزایش رایزن‌های اقتصادی ایران با توجه به شرایط تحریمی

وی افزود: در صورت اجازه شرایط بودجه‌ای کشور جا دارد که تعداد رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی خود را در کشورهای دیگر هم مستقر کنیم؛ به ویژه با توجه به شرایط تحریمی جمهوری اسلامی ایران و اینکه دیپلماسی اقتصادی یکی از جهت‌گیری‌های اصلی دیپلماسی ایران است و ظرفیت‌های قابل توجه ایران در روابط با کشورهای مختلف افزایش رایزن اقتصادی ضروری است.

نجفی خوشرودی در ادامه یادآور شد: متاسفانه در دوره‌های گذشته از ظرفیت‌های کشور در زمینه دیپلماسی اقتصادی کمتر استفاده شده و به نوعی این بخش مورد غفلت واقع شده است لذا هر روشی که بتواند به دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل ایران در روابط با کشورهای مختلف، کمک کند به نفع کشور خواهد بود.

سخنگوی هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی چون روسیه، قزاقستان، پاکستان، عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه و تعدادی از کشورهای اروپایی رایزن بازرگانی- اقتصادی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایران پزشک، تاریخ 11 دی 97، کد مطلب: 236797:www.mazandmajles.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
این واسه دیپلماسی اقتصادی کافی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین