پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان جزء وظایف شرکت شهربان و حریم‌بان است.مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تصریح کرد: این اقدام‌ها منوط به ارائه فضا از طرف مناطق و مصوبه شورای شهر است، زیرا فراهم کردن فضای بازارچه بر کسب و کارهای مغازه‌ها تأثیر می‌گذارد.

شعار سال: حمیدرضا تحصیلی در خصوص ساماندهی دستفروشان در ماه‌های پایانی سال اظهارکرد: جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان جزو شرح وظایف ما نبوده و این موضوع به شرکت شهربان و حریم‌بان مربوط است.

وی با بیان این‌که شرکت شهربان و حریم‌بان به‌طور علمی در حال پیگیری موضوع دستفروشان است، افزود: حدود ۳۰ درصد از این دستفروشان و بساط‌گسترها واقعاً نیاز به کمک و حامی دارند و ما به‌دنبال آن هستیم تا به کمک شهرداری‌های مناطق محل‌هایی را تعبیه کرده و تبدیل به بازارچه کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تصریح کرد: این اقدام‌ها منوط به ارائه فضا از طرف مناطق و مصوبه شورای شهر است، زیرا فراهم کردن فضای بازارچه بر کسب و کارهای مغازه‌ها تأثیر می‌گذارد.

تحصیلی اذعان کرد: براساس اطلاعات میدانی به‌دست آمده از شرکت شهربان این بساط‌گسترها به چند دسته تقسیم می‌شوند یک دسته شامل خود مغازه‌دارها هستند که به‌منظور این‌که جلوی مغازه آن‌ها اشغال نشود اقدام به پهن کردن بساط می‌کنند و دسته دیگر که حدود ۴۰ درصد از دستفروشان را تشکیل می‌دهد گروه‌هایی هستند که به‌صورت مافیایی و با زور و ارعاب اقدام به اشغال پیاده‌رو‌ها و معابر عمومی می‌کنند و جلوی رفت و آمد مردم را می گیرند.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از این دستفروشان بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، شناسایی شده‌اند و جزو گروه‌هایی هستند که از این طریق ارتزاق می‌کنند و ما برای آنها برنامه داریم که البته این اقدام در صورت حمایت شورای شهر و شهرداری‌های مناطق میسر خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 14دی 97، کدخبر: 349364، www.ana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین