پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱
گزارشگر مسابقه که سنتی رقابت را برای تماشاگران حاضر گزارش می کند، شروع به استفاده از عبارات عجیبی می کند از جمله اینکه: «این راننده حالت عادی ندارد... رفتارهایش غلط و غیراخلاقی است!» و خلاصه با ادعای نسنجیده گزارشگر حراست، پیست ورود کرد و بلافاصله بعد از اخراج از پیست، از او آزمایش گرفتند ...

شعارسال: بی تردید یکی از جذاب ترین مشاغل در مسابقات ورزشی، قرار گرفتن در موقعیت گزارشگر و در اختیار داشتن تریبون برای توضیح و تحلیل اتفاقات مسابقه است. البته میزان علاقه مندی به گزارشگر و تلاش برای رسیدن به او نسبت مستقیمی با شمار مخاطبان آن رشته ورزشی دارد.

گزارشگران فوتبال در کشور ما طبعا از شهرت بیشتری نسبت به دیگر رشته ها برخوردارند و به همین دلیل هم بیشتر در معرض نقد مخاطب قرار می گیرند؛ اما در سایر رشته های ورزشی نیز ماجراهای جالب و عجیبی در میان گزارشگران رخ می دهد که کمتر دیده شده و به گوش مخاطبان و حتی توجه رسانه ها می رسد.

جمعه هفته گذشته و در خلال مسابقه سرعت در پیست اتومبیلرانی آزادی، اتفاقات عجیبی رخ داد که یکی از آنها به گزارش غیرحرفه ای و عجیب گزارشگر پیست مربوط می شد که باعث ناراحتی و حواشی تازه ای شد. ماجرا در مسابقه کلاس 405 رخ داد و به ایجاد آسیب شدید به شخصیت اخلاقی و حرفه ای یکی از رانندگان سر به زیر و اخلاق مدار مسابقات سرعت ایران منتهی شد.

سید محسن افتخاری که چند سالی است در کلاس 405 می راند و عموما از او به نیکی یاد شده، دچار مسأله عجیبی در این مسابقه شد. او که مسابقه را از جایگاه دوم شروع کرده بود، در همان دورهای ابتدایی مسابقه و در یکی از پیچ های سخت پیست آزادی، ناگهان با برخورد دو سه خودروی رقیب مواجه و بر اثر ضربه از مسیر خارج شد. افتخاری دوباره به مسیر مسابقه بازگشت، در حالی که تا جایگاه ششم عقب افتاده بود. او تا دور دهم مسابقه سعی کرد، علاوه بر بازیابی تمرکز ذهنی، جایگاه خود را پس بگیرد؛ اما داوران به او پرچم مخصوص خروج از پیست را نشان دادند که ظاهرا تحت تأثیر برخی از افراد کمیته برگزاری مسابقه این حکم صادر شده بود!

البته به دلیل تعداد کم داوران در پیست و رقابت نزدیک سه راننده اول، افتخاری پرچم مشکی و نارنجی را نمی بیند و برای پس گرفتن رتبه دوم به رقابت ادامه می دهد. طی دورهای دوم تا دهم اما گزارشگر مسابقه که سنتی رقابت را برای تماشاگران حاضر گزارش می کند، شروع به استفاده از عبارات عجیبی می کند، از جمله اینکه: «این راننده حالت عادی ندارد... رفتارهایش غلط و غیراخلاقی است

گزارشگر که باید بی طرف باشد، با پیشداوری عجولانه و رفتار غیرحرفه ای، داوران و گروه برگزاری را تحت تأثیر قرار می دهد. سیدمحسن افتخاری که تمام حواسش به مسابقه بوده اصلا این عبارات را نمی شنود؛ اما نهایتا بعد از دیدن علامت اخراج در دور دهم، بیرون می آید و متوجه می شود با وجودی که در تصادف اول و دوم مسابقه مقصر نبوده، به دلیل بی توجهی به پرچم مشکی نارنجی، داوران حکم به اخراج او داده اند.

بعد هم در کمال بهت و حیرت متوجه می شود که گزارشگر چه چیزهایی گفته و در واقع این گزارش آنچنان تاثیری بر همه گذاشته بود که حتی حراست پیست در اقدامی عجیب و در همان لحظه خروج افتخاری از خودرو اش، دهان او را بو می کند که مثلا مچ او را بگیرد!

محسن افتخاری که فردی معتقد و آبرومند در مسائل اخلاقی است، بیش از مسائل فنی به خاطر هتک حیثیت و حرمت پیش آمده ابراز نارضایتی می کند و از این رفتارهای عجیب و نادرست به قدری ناراحت شده که به مقامات فدراسیون شکایت می برد و از آنها طلب استمداد می کند. البته مقامات ذی صلاح هم پاسخ درستی به او نمی دهند و حتی او را تهدید به محرومیت می کنند.

حالا شنیده شده که سیدمحسن افتخاری به برخی مقام های بالاتر کشوری و قضایی عریضه داده و منتظر است که فدراسیون دست کم به مقامات قضایی و نظارتی به خاطر این برخورد پاسخ دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 11دی1397 ، کدخبر: 865599: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین