پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
رئیس جمهور در پاسخ به درخواست و پیشنهاد مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برای انتشار اوراق مشارکت طرح‌های بازآفرینی شهری دستور موافقت را صادر کرد.

شعار سال: کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران، با اعلام این خبر گفت: شهردار تهران و ۱۴ کلانشهرکشور با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار انتشار اوراق مشارکت در طرح های «بازآفرینی شهری» به منظور تامین منابع اجرایی زیر ساخت طرح های نوسازی و بهسازی شهری و تامین هزینه سرانه های خدمات عمومی توسط شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی شدند.

وی در خصوص محتوای نامه ی شهرداران اظهار داشت: مجمع شهرداران کلانشهرها در این نامه از رئیس جمهور درخواست کردند در تبصره (۵) لایحه بودجه که به موجب آن به شهرداریها اجازه انتشار اوراق مشارکت جهت طرح‌های «قطار شهری و حمل و نقل عمومی» داده شده، «طرح های بازآفرینی شهری» نیز اضافه شود که رئیس جمهور نیز طی صدور دستوری با این درخواست موافقت کرد.

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران افزود: مجمع شهرداران کلانشهرها همچنین طی نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار تنفیذ احکام قانون بودجه سال ۹۷ در لایحه ی بودجه سال ۹۸ شدند.

در این نامه شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به اقدامات مؤثر دولت در سال های اخیر، برای حمایت و کمک به اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری به منظور اجرای طرح‌های توسعه شهری از قبیل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بازآفرینی و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، مدیریت پسماند، تجهیز سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی و ... از طریق ظرفیت سازی در لایحه بودجه سالانه کل کشور، که در این ارتباط در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، نیز احکام مؤثری پیش‌بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، خواستار استمرار و تنفیذ احکام مورد اشاره در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در جهت افزایش کارآمدی شهرداری ها و جلب رضایتمندی شهروندان، ضروری و مورد درخواست شهرداران شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 13 دی 97، کد مطلب: 710283، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین