پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی نماینده پیشین مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان، ظهر امروز در ۹۴ سالگی دعوت حق‌ را لبیک گفت.

شعارسال: ظهر امروز آیت الله سید ابراهیم سید حاتمی به لقاء‌الله پیوست.

میرابراهیم سیدحاتمی، فرزند حاج سید جواد -از علمای اردبیل- متولد۱۳۰۳ هجری شمسی در اردبیل، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل بود.

وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ علمیه اردبیل فرا گرفت و در سال 1327 شمسی به حوزه‌ علمیه قم رفت تا به تکمیل تحصیلات سطوح عالیه بپردازد.

سیدحاتمی در دروس خارج فقه و اصول حاج آقا حسین بروجردی، سید محمد حجت، شیخ محمدعلی اراکی و امام خمینی(ره) نیز حاضر شد و مقامات عالیه علمی را کسب کرد و پس از بازگشت به زادگاه خود اردبیل، در سال 1343 شمسی، به تدریس سطح عالی علوم حوزوی در حوزه علمیه و تفسیر قرآن پرداخت.

همراهی با انقلاب اسلامی ایران و حضور فعال در کنار امام جمعه فقید اردبیل آیت‌الله مروج در دوران بعد از پیروزی، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل، احداث مساجد و مرکز خدمات درمانی و حضور در مجلس خبرگان رهبری از اهم فعالیت‌های اجتماعی وی محسوب می‌شود.

وی که از ارکان معنوی منطقه بود، در سال 94 به دلیل کهولت سن و ضعف جسمانی از شرکت در انتخابات مجلس خبرگان‌رهبری انصراف داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 16دی 1397 ، کدخبر:13971016000785 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین