پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۸۰۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تاکنون بیش از ۳۷ میلیارد تومان وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی پرداخت شده است.

شعارسال:رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تاکنون بیش از ۳۷ میلیارد تومان وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی پرداخت شده است.

ذوالفقار یزدانمهر  در خصوص وام قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی اظهار کرد: بر اساس تقویم صندوق رفاه دانشجویان، ۳۰ آذرماه مهلت ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی به پایان می‌رسید اما با توجه به درخواست دانشگاه‌ها، زمان ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی تا ۱۵ دی‌ماه تمدید شد.

وی افزود: این وام طی تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شده پرداخت می‌شود. بازپرداخت این وام پس از زمان فارغ‌التحصیلی دانشجو در اقساط ۶۰ ماهه بوده و کارمزد آن ۳ درصد است. دانشجویان برای دریافت این وام لازم است فقط یک‌بار به شعب بانک مراجعه کنند و با تشکیل پرونده نیاز به مراجعه مجدد در ترم‌های آتی نیست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: مبلغ این وام در هر نیم‌سال برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی پانصد هزار تومان، کارشناسی ارشد یک‌ میلیون و ۵۰ هزار تومان و دوره دکتری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

یزدانمهر گفت: تاکنون به ۱۶ هزار و ۲۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مبلغی در حدود ۲۵ میلیارد تومان،به ۱۰ هزار دانشجو از دانشگاه‌های غیرانتفاعی با مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد تومانو به ۴هزار و ۸۷۵ نفر نیز از دانشگاه‌های علمی-کاربردی با مبلغی در حدود دو و نیم میلیارد تومان وام دانشجویی تخصیص یافته که این دانشجویاناز طرف صندوق رفاهبه بانک معرفی‌ می‌شوند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تأکید بر اینکه هنوز برخی از دانشگاه‌ها لیست دانشجویان متقاضی شهریه را به صندوق رفاه دانشجویی ارسال نکرده‌اند، بیان کرد: بعضی از دانشجویان برای وام دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز دانشگاه درخواست دانشجو را تائید نکرده است که پس از تائید دانشگاه آن‌ها نیز می‌توانند برای دریافت وام به بانک مراجعه کنند. ۸ میلیارد تومان از بودجه وام دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز باقی‌مانده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار16دی 97،کدخبر: 350055، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین