پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
روزنامه کیهان نوشت: در پی گزارش رئیس‌جمهور درباره آمار و ارقام اشتغال، روزنامه جام‌جم، به «ردیابی 3 میلیون و 309 هزار شغل جدید» پرداخت. این آمار اخیرا از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان عملکرد دولت در زمینه اشتغال عنوان شد.
شعارسال: برای بررسی جزئیات آمار اشتغال، با حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس گرفتیم که وی اعلام کرد این موضوع به حوزه کاری‌اش مربوط نیست و باید با عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه صحبت کنیم. پس از آن با عیسی منصوری، تماس گرفتیم که وی علاءالدین ازوحی مدیرکل دفتر سیاست‌های اشتغال را به ما معرفی کرد. البته وی خاطر نشان کرد آقای ازوجی جزئیات آماری اشتغال را در اختیار دارد اما به صورت کلی آماری که ایجاد شده مربوط به بخش خصوصی است و اشتغال بخش دولتی در این آمارها نمی‌آید. با ازوجی تماس گرفتیم که وی اعلام کرد آمار اشتغال کلان را باید از سازمان برنامه و بودجه کشور بگیرید. ازوجی گفت: آدرس غلط به شما دادند و مسئول اشتغال کلان سازمان برنامه و بودجه کشور است.

ابوذر ندیمی، مشاور رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگویی که با خبرنگار جام‌جم داشت به تعریف اشتغال پرداخت و تصریح کرد: طبق تعریف سازمان‌های بین‌المللی کسی که در هفته دو ساعت مشغول کار باشد شاغل محسوب می‌شود که البته بنده هم این آمار را قبول ندارم.

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه استان گیلان گفت: مشخص نیست دولت بر چه اساسی چنین آماری را می‌گوید و جالب اینجاست که هر بار صحبت از اشتغال می‌شود آمار ایجاد اشتغال در نمودارهای دولت روند صعودی دارد، در حالی که مراجعات مردمی به نمایندگان حوزه‌های انتخابیه واقعیت دیگری را بیان می‌کند.

محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز استان لرستان هم تاکید کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است برنامه‌ریزی خود را به‌گونه‌ای تدوین کند که نرخ بیکاری 0/8 درصد کاهش یابد و این به معنای ایجاد یک میلیون شغل خالص در سال است.

وی تصریح کرد: آمار دولت را به عنوان نماینده مردم قبول ندارم.

جام‌جم می‌افزاید: روحانی در حالی گفت تعداد شاغلان کشور در آغاز دولت یازدهم 20 میلیون و 600 هزار نفر بوده که در بهار سال 92 تعداد شاغلان کشور 22 میلیون و 171 هزار نفر و در تابستان 92 تعداد شاغلان 22 میلیون و 191 هزار نفر بود؛ بنابراین در ابتدای دولت یازدهم جمعیت شاغلان کشور بیش از 22 میلیون نفر بوده است، نه 20 میلیون و 600 هزار نفر. بنابراین اگر تعداد شاغلان در پاییز امسال به حدود 24 میلیون نفر رسیده باشد. میزان اشتغال خالص از ابتدای دولت یازدهم کمتر از دو میلیون نفر بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 19 دی 1397 ، کدخبر: 1220728 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین