پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
نخستین نشست هم اندیشی دوستداران گردشگری و محیط زیست استان کرمانشاه در بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه برگزار شد.
شعارسال : به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علی فعله گری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این نشستبا اشاره به پتانسیل های گردشگری ایران اظهار کرد:در منطقه ای که درگیر ناآرامی است ایران در امنیت کامل به سر می برد که این موضوع می تواند زمینه ای برای توسعه گردشگری باشد.

وی گفت: سال گذشته حدود پنج میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شدند که نسبت به ظرفیت های ایران بسیار ناچیز است.

فعله گری تبلیغات را زمینه رشد گردشگری دانست و گفت: متاسفانه بودجه برای فعالیت های تبلیغاتی در اختیار ما نیست.

وی افزود: توسعه تعاملات بین المللی و شرکت در نمایشگاه های بین المللی یکی راه های توسعه گردشگری محسوب می شود.


فعله گری افزود: دولت یازدهم به دنبال توسعه ارتباطات خود با جهان است، از این رو کارشناسان پیش بینی کرده اند که سونامی گردشگری بزودی وارد ایران می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های سوم و چهارم توسعه برای گردشگری اجرا نشده است گفت: سازمان میراث فرهنگی برنامه های خود را برای برنامه ششم توسعه به دولت ارائه کرده است.

وی توسعه گردشگری را در گرو حفظ محیط زیست دانست و گفت: تا زمانی که محیط زیست را حفظ نکنیم، توسعه کشور غیرممکن است.

وی همچنین با بیان اینکهبه دنبال ثبت جهانی حریم منظری منطقه اورامانات هستیم، اظهار کرد: منطقه اورامانات از لحاظ مناظر بکر طبیعی و بافت روستایی بی نظیر است که باید ثبت جهانی شود.

همچنین فرماندار پاوه در این نشست اظهار کرد: گردشگری امروز به یک صنعت تبدیل شده است و با نگاه کاملاً اقتصادی باید به آن پرداخته شود.

پرویز ایده‌پور با بیان اینکه مردم اورامانات و شهرستان پاوه به لحاظ سنتی همواره پذیرای گردشگران فراوانی بوده است، تصریح کرد: گردشگری به‌ صورت صنعتی و اقتصادی در این منطقه وجود نداشته است.
فرماندار پاوه افزود: تا پایان امسال نخستین روستای بدون بیکار استان در شهرستان پاوه معرفی می‌شود.
ایده‌پور با بیان اینکه برنامه‌های توسعه اقتصادی در این روستا توسط خود مردم صورت می‌گیرد، افزود: دارا بودن نیروهای فکری توانمند، استقبال مردم و موقعیت جغرافیایی مناسب از جمله فاکتورهای انتخاب این روستا برای چنین طرحی بود.

وی پتانسیل‌های منطقه در زمینه جذب اکوتوریسم را متذکر شد و ادامه داد: برای نخستین‌بار در ایران اتاق فکر روستا به‌ منظور برنامه‌ریزی و پیگیری امور در روستای زردویی شکل گرفته است.
فاطمه فراهانی کارشناس گردشگری روستایی نیز در این نشست عنوان کرد: روستاهای اورامانات با توجه به فرهنگ مردم و مناطق بکر ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگر دارند.

در این نشست کارشناسان محیط زیست و گردشگری از استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، تهران و البرز به همراه جمعی از مسئولان ادارات کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه حضور داشتند.

در این نشست دو روزه شرکت کنندگان ضمن بازدید از منطقه، راهکارهای خود را برای توسعه گردشگری در اورامانات مورد بررسی قرار دادند

حفظ محیط زیست منطقه، توسعه گردشگری محیط زیست و گردشگری روستایی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" استان کرمانشاه ، تاریخ انتشار پنجشنبه 23 مهر 1394 ، کد مطلب : 947-2787-5: www.kermanshah.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین