پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
اینکه یک عضو شورای شهر در صحن علنی با قاطعیت پای عقیده‌اش می‌ایستد، جای افتخار دارد، اما اینکه با چه لحنی و با چه ادبیاتی سعی می‌کند حرف خود را به کرسی بنشاند، غصه‌دار است.

شعارسال: اینکه یک عضو شورای شهر در صحن علنی با قاطعیت پای عقیده‌اش می‌ایستد، جای افتخار دارد، اما اینکه با چه لحنی و با چه ادبیاتی سعی می‌کند حرف خود را به کرسی بنشاند، غصه‌دار است.

 همین که ما خبرنگاران وقتی بعد از جلسه شورای شهر به دفتر برمی گردیم، سیستم را روشن می کنیم، دفتر یادداشت مان را چک می کنیم، همین که فکر می کنیم، همین که در نهایت به این نتیجه می رسیم که فقط چند جمله از زبان هر عضو شورا می توانیم بنویسیم و منتشر کنیم، یعنی باید در انتخاب هایمان شک کنم.

چند مدت است که صحبت های رد و بدل شده در صحن شورای شهر تبریز، نه تنها برای افراد زیر ۱۸ سال بلکه برای افراد زیر ۵۰ سال هم مناسب نیست، چراکه قلب شان را به درد می آورد، حتی اگر سابقه بیماری قلبی نداشته باشند.

درد از اینکه نماینده هایمان، همان هایی که هزاران هزار نفر جمع شدیم و آن ها را برای اینکه زبان مان باشند، برای اینکه چشم مان، برای اینکه گوش مان باشند به شورای شهر فرستادیم و حالا حرف هایی می شنویم که نباید.

حالا هر هفته بدون استثنا فیلم هایی در فضای مجازی می بینیم که حکایت از درگیری میان اعضای شورا در صحن علنی دارد، البته این درگیری ها طبیعی است و حتی می توان به فال نیک گرفت که هر عضو، عقیده ای دارد و پای عقیده اش ایستادگی می کند اما اینکه با چه لحنی، با چه ادبیات و چه کلماتی سعی می کند حرف خودش را به کرسی بنشاند، غصه دار است.

معمولا در هر جامعه ای، شاخص ترین افراد، با تجارب حضور در مجامع رسمی و توانایی های مدیریتی، در خودشان این استعداد را می بینند که به نمایندگی از مردم در شورای شهر یا حتی فراتر از آن در مجلس کشورشان حضور یابند. به همین خاطر نماینده یا وکیل مردم از گذشته های دور از اعتبار و به قول معروف از پرستیژ خاصی برخوردار بوده است، در همه جای جهان.

اما مدت هاست که می بینیم و می شنویم که در شورای شهر ما عضوی با هزاران هزار پشتوانه رای مردم، عضو دیگر را با بدترین الفاظ و سخیف ترین کلمات خطاب می کند؛ آنقدر خجالت آور که برایم سخت است آن ها را تکرار کنم.

اگر همین اعضا در فضایی باز مثل کوچه و خیابان بدون حضور دوربین ها و پرچم ها و تشریفات با همدیگر این چنین سخن بگویند، هیچ کس باور نمی کند که آنان معتبرترین شخصیت ها و چهره های شهر هستند که کارنامه شان از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی لبریز است.

«به تو مربوط نیست»، «سر جایت بنشین»، «خودت را چی فرض کردی؟»؛ این ها مشتی از خروارها خروار صحبت ناروا و دور از شان شوراست که تقریبا هرهفته یکشنبه حوالی ظهر می توانید در شبکه های اجتماعی با عنوان صحبت های جنجالی یا حاشیه های جلسه امروز شورای شهر بشنوید.

البته فقط شورای شهر نیست، مجلس شورای اسلامی هم چند مدت است که دچار همین آسیب شده است. البته موضوع نمایندگان مجلس فقط در صحن مجلس خلاصه نمی شود و در رفتارها و برخوردهایشان با اقشار مختلف مردم هم نمود پیدا کرده است.

این موضوع از هر کجا نشات یافته، باید قبل از آنکه مردم نسبت به شوراها و نمایندگانشان بی اعتماد شوند، تمام شود. این حرف‌ها برازنده شما نیست!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19دی 1397 ، کدخبر:4508039 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین