پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
نام سه زن ایرانی در بین 50 دانشمند ثبت شده در کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا» که توسط انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) انتشار یافته، اعلام شد.

شعارسال: طاهره کاغذ چی و زهرا امام جمعه، دو دانشمند ایرانی هستند که از طرف فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی نام آنها برای معرفی به عنوان برجسته ترین زنان آسیا در علوم و مهندسی به انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا اعلام شده است.

انتخاب برترین های آسیا با بررسی نامزدهای معرفی شده از سوی 30 آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است.

کاغذچی، عضو گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و همچنین امام جمعه، استاد علوم و مهندسی صنایع غذایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.

علاوه بر دو دانشمند ایرانی معرفی شده از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، یک دانشمند زن ایرانی تبار دیگر به نام مهشید فیروزی نیز از طریق آکادمی علوم استرالیا به عنوان یکی از دو دانشمند زن برجسته این استرالیا معرفی شده است که نام و شرح حال زندگی وی نیز در این کتاب به چاپ رسیده است.

فیروزی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه کوینزلند استرالیا است.

انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) از میان نامزدهای معرفی شده از سوی 30 آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، شرح حال 50 تن از برجسته ترین زنان آسیا در رشته های علوم و مهندسی را در این کتاب منتشر کرده است. همچنین این کتاب حاوی 9 پرسش و پاسخ از هر کدام از بانوان دانشمند برتر آسیاست.

کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا» که حاوی پاسخ های هر یک از 50 دانشمند برجسته زن آسیا به 9 پرسش است با هدف ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان و تشویق آنان برای پیشرفت و ادامه تحصیل در رشته های علمی منتشر شده است.

نسخه دیجیتال کتاب مذکور در لینک http://www.science.org.au/supporting-science/international-representation قابل دسترسی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18دی1397 ، کدخبر: 83163640: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین