پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴
نماینده طرقبه طی نامه‌ای به رئیس جمهور تصریح کرد: دستور فرمایید ضمن بازبینی در سیاست‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات مخربی که موجب تنگنای اقتصادی برای مردم شده و استقلال اقتصادی و سیاسی کشور را در عمل مورد تهدید قرار می‌دهد جلوگیری به عمل آید.

شعارسال: نماینده طرقبه طی نامه‌ای به رئیس جمهور تصریح کرد: دستور فرمایید ضمن بازبینی در سیاست‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات مخربی که موجب تنگنای اقتصادی برای مردم شده و استقلال اقتصادی و سیاسی کشور را در عمل مورد تهدید قرار می‌دهد جلوگیری به عمل آید.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه،‌ چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی نامه ای به رئیس‌رجمهور درباره سیاست‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی و اقدامات مخرب اقتصاد کشور نوشت که متن آن به شرح زیر است:

حضرت آقای روحانی رئیس جمهور محترم

سلام‌علیکم

با احترام به عرض می‌رساند با حمایت‌هایی که در طول سالیان پس از انقلاب از مرغداران تخم‌گذار صورت گرفته بود ایران به یکی از کشورهای صادرکننده تخم‌مرغ تبدیل‌شده بود. در طول سالیان اخیر از یک‌سو حمایت‌های لازم از مرغداران به صورتی معتنابه متوقف‌ شده است و از سوی دیگر با اختصاص ارز ۲۰۰ تومانی برای واردات تخم‌مرغ نامرغوب ترکیه قدرت رقابت از مرغداران تخم‌گذار سلب گردیده است.

مقرون‌به‌صرفه نبودن تولید تخم‌مرغ موجب شده است برخی از مرغداران تخم‌گذار که از تصمیمات عجیب دولت ناامید شده‌اند، نسبت به انتقال مرغ مولد خود به کشتارگاه اقدام کنند و این مسأله موجب می‌شود وابستگی ماده غذایی استراتژیک مثل تخم‌مرغ به ارزهای خارجی افزایش یابد.

کاهش احتمالی فروش نفت و کاهش درآمدهای ارزی اقتضا می‌کند که تصمیماتی در راستای کاهش وابستگی به واردات و تقویت تولیدات داخلی اتخاذ شود تا در هنگام تنگنای احتمالی، توجیهی برای عقب‌نشینی در برابر بیگانگان وجود نداشته باشد.

در خصوص واردات گوشت نیز از یک‌سو دام زنده با ارز ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و از سوی دیگر با تنگناهای به وجود آمده و مقرون‌به‌صرفه نبودن تولید گوشت، دامداران نسبت به فروش دام مولد خود اقدام می‌کنند و در این میان جریانی مشکوک اقدام به خرید دام مولد و خارج کردن آن‌ها از کشور می‌کند بر اساس نظر کارشناسان و شاهدان عینی این اقدامات می‌تواند در سالهای آینده ضربات جبران‌ناپذیری به استقلال غذایی کشور وارد کند.

علیهذا از جنابعالی انتظار داریم دستور فرمایید ضمن بازبینی در سیاست‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات مخربی که موجب تنگنای اقتصادی برای مردم شده و استقلال اقتصادی و سیاسی کشور را در عمل مورد تهدید قرار می‌دهد جلوگیری به عمل آید. به پیوست نامه اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران تخم‌گذار خراسان رضوی تقدیم می‌گردد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:19 دی 97، کدخبر:13971019001138 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین