پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۱۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: پس از انقلاب اسلامی نرخ با سوادی در کشور 50 درصد افزایش داشته که این عدد سه برابر میانگین رشد جهانی است

شعارسال:معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: پس از انقلاب اسلامی نرخ با سوادی در کشور 50 درصد افزایش داشته که این عدد سه برابر میانگین رشد جهانی است.

علی باقرزاده روز پنجشنبه در حاشیه یادواره 13 شهید سوادآموزی لرستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود 36 درصد از افراد گروه سنی بالای 15 سال در ابتدای انقلاب اسلامی باسواد بودند که اکنون این میزان به 88 درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه گروه هدف ما گروه سنی 10 تا 49 سال است ادامه داد: اکنون تنها 3.5 درصد از افراد جامعه بی سواد هستند که توزیع آن در استان های کشور متفاوت است.
به گفته وی، برای استان هایی که عقب تر هستند قرار است برنامه شتاب بخشی صورت گیرد اما در این صورت شرایط ایده آل نبوده و اگر رنجی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به مردم تحمیل می شود ناشی از سواد زندگی است.
وی اضافه کرد: بخشی از سواد زندگی، سواد خواندن و نوشتن است که اکنون رویکرد تغییر کرده و سواد رسانه ای، اقتصادی و سواد فناوری به تدریج وارد برنامه می شود.
باقرزاده همچنین افزود: تعداد قابل توجه بی سوادان تبعه افغانستان در کشور باعث شده که نرخ باسوادی در ایران هفت دهم درصد امسال کاهش یابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار20 دی 97، کدخبر: 83165925 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین