پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۱۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به رشد ۱۳ درصدی بودجه این دانشگاه در سال ۹۸ تاکید کرد: متاسفانه این میزان رشد بودجه دانشگاه و در عین حال عدم تخصیص به موقع این بودجه به هیچ عنوان اهداف برنامه ششم مبنی بر توسعه رشته های مهارتی تحقق نخواهد یافت.وی در ادامه با بیان اینکه باید فکری به حال آموزش عالی کشور کرد،‌ گفت: بر اساس لایحه دولت، بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۹۸ با رشد ۱۳ درصدی مواجه شده است اما این میزان رشد در بودجه نمی‌تواند جوابگوی ارتقای کیفیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشد.

شعار سال: دکتر ابراهیم صالحی عمران ضمن انتقاد از وضعیت بودجه اختصاصی به دانشگاه‌ها، اظهار کرد: با وجودی که هزینه‌های جاری دانشگاه بسیار بالا است اما تخصیص‌های مناسبی صورت نمی‌گیرد و در حال حاضر با گذشت ۹ ماه از سال فقط ۷۰ درصد بودجه این دانشگاه تخصیص پیدا کرده و ۱۵ درصد این میزان از سوی خزانه پرداخت نشده است،‌ضمن اینکه کل این مبلغ نیز کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید فکری به حال آموزش عالی کشور کرد،‌ گفت: بر اساس لایحه دولت، بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۹۸ با رشد ۱۳ درصدی مواجه شده است اما این میزان رشد در بودجه نمی‌تواند جوابگوی ارتقای کیفیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دانشگاه با ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور است، اظهارکرد: بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و در مجموع بیش از ۹۰۰ کادر آموزشی در مجموعه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کنند که اگر بودجه مناسبی در اختیار دانشگاه قرار بگیرد و تخصیص‌های به موقع داشته باشیم، می‌توانیم در حوزه آموزش‌های مهارتی و اشتغال فارغ‌التحصیلان نقش موثرتری ایفا کنیم.

دکتر صالحی عمران با بیان اینکه در سال‌های اخیر آموزش عالی به طور کلی به سمت تقاضای اجتماعی سوق پیدا کرده است، افزود: این موضوع در مورد متقاضیان کنکور که بیشترین جمعیت آن هر سال به سمت رشته‌های علوم تجربی گرایش پیدا می‌کنند،بیشتر صدق می‌کند. متاسفانه دانشگاه‌ها و آموزش عالی ما اسیر تقاضاهای اجتماعی شده‌اند و سیاستگذاران بدون برنامه‌ریزی دقیق به سمت برآوردن این تقاضاها حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تصور غلط عموم این است که فرد با اخذ مدرک می‌تواند وارد کارهای دولتی شود، در صورتی که باید در نظر داشت که دانش آموختگان با مهارت‌افزایی می‌توانند وارد کارهای دولتی و اداری شوند که رفع این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: باید با افزایش رشته‌های مهارتی به اشتغال‌زایی کمک کرد و اینکه چه نوع مهارت‌هایی می‌تواند ورود افراد به بازار کار را تسهیل کند، نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روح آموزش عالی بیشتر متوجه کمیت‌گرایی است و این موضوع موجب آسیب شده، تصریح کرد: استخدام دولتی پاسخگوی تقاضاهای اشتغال جامعه دانشگاهی نیست و باید به حوزه مهارت های سخت و نرم توجه شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 21 دی 97، کدخبر: 97102011053، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین