پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پذیرش FATFفقط یک سِری تعهدات را بر دوش کشور می‌گذارد و مزیتی نخواهد داشت.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه عضویت در FATF، دادن تعهد قطعی در برابر سود احتمالی بوده و عقلانی نیست، تصریح کرد: برخی ادعا می‌کنند، نپذیرفتن FATF باعث می‌شود ما حتی نتوانیم با کشورهای دوست مانند سوریه، روسیه، عراق، چین و ... مراودات بانکی و مالی داشته باشیم، این بیان درست نیست.

شعار سالسیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به ادعای برخی مسئولان مبنی بر اینکه اگر درخواست‌های FATF را نپذیریم حتی کشورهای دوست هم ارتباط‌های بانکی و مالی خود را با ایران قطع می‌کنند، اظهار کرد: کسانی‌که اکنون درباره لوایح FATF چنین مسائلی را مطرح می‌کنند زمان مذاکرات برجام هم می‌گفتند اگر برجام را بپذیریم تمام مشکلات کشور حل می‌شود، اما در واقعیت ماحصل برجام مجموعه تعهدات هسته‌ای بر دوش کشور بود و ریز رفتارهای ما را زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار داد.

وی اضافه کرد: پذیرش FATF هم اینگونه است که فقط یک سری تعهدات را بر دوش کشور می‌گذارد و مزیتی هم برای ما نخواهد داشت. مگر آمریکا به راحتی از برجام خارج نشد، چه مجازات بین‌المللی برایش داشت؟ کشورهای اروپایی هم که از ایران خواستند به تعهدات برجام پایبند بماند، مگر قرار نبود SPV را اول ژانویه راه‌اندازی کنند، چرا تاکنون کاری نکردند؟؛ بنابراین ادعای برخی مبنی بر اینکه عضویت ایران در لوایح FATF مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کند درست نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه عضویت در FATF، دادن تعهد قطعی در برابر سود احتمالی بوده و عقلانی نیست، تصریح کرد: برخی ادعا می‌کنند، نپذیرفتن FATF باعث می‌شود ما حتی نتوانیم با کشورهای دوست مانند سوریه، روسیه، عراق، چین و ... مراودات بانکی و مالی داشته باشیم، این بیان درست نیست. چرا که کشورهای دیگر بر اساس FATF نیست که نمی‌توانند با ایران همکاری کنند، این تحریم‌های ثانویه آمریکاست که مانع همکاری بانک‌ها و سوئیفت با ایران می‌شود.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: تحریم‌های ثانویه آمریکا فوق FATF است و آمریکایی‌ها کشورها را تحت فشار تحریم‌های ثانویه خود قرار می‌دهند تا با ایران همکاری نکنند، این واقعیت به وضوح در کلام مسئولان چینی، روسی و دیگر کشورها مشهود است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 21 دی 97، کدخبر: 351310، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین