پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳
استاندار اصفهان در نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص تصویب طرح احیای زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ قدردانی کرد، این در حالی است که نوع نگارش نامه سئوالات بسیاری را برای اصفهانی‌ها ایجاد کرده است.

شعارسال: عباس رضایی در نامه‌ای از رئیس جمهور به منظور تصویب طرح احیای زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ تشکر و قدردانی کرد. روابط عمومی استانداری اصفهان متن نامه عباس رضایی به رئیس جمهور را بدین شرح منتشر کرده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور ژرف اندیش و همیشه محبوب ایران.

سرانجام با سرانگشت تدبیر آن سلسله جنبان گفتمان «تدبیر و امید»، گره از جبین در هم کشیده اصفهان گشوده شد و نور امید بردل‌های مردمان شریف و شهید پرور، سختکوش و آرزومند این خطه همیشه مانای تمدن و فرهنگ تابیدن گرفت تا بدین سان شورانگیزانه و شگفت، سرشک شوق از دیدگان خیل عظیم انسان‌هایی که به خروش دوباره زاینده رود امید بسته بودند، فرو ریزد و این رود که از دیرباز منشأ پیدایش تمدن اصفهان بوده است را، پرآب و مواج سازد.

در ادامه آمده است: بی شک تصویب طرح احیای زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ به دست با کفایت حضرتعالی و اهتمام اعضای معزز هیأت دولت «تدبیر و امید» در چنین شرایط بسیار حساس، تنش آلود و بحران زده‌ای که حیات و موجودیت اصفهان به مخاطره افکنده شده است، به عنوان یکی از رویدادهای مهم تاریخی و سیاست‌های راهبردی و سرنوشت ساز در نجات اقلیم اصفهان از فرونشست زمین، نابودی جغرافیای طبیعی، تشدید بحران‌های زیست محیطی، مهاجرت شهروندان و سقوط این جهان شهر قلمداد و ثبت خواهد شد.

پس به رسم ادب، به نمایندگی از مردم قدرشناس اصفهان در جای جای این استان، مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از حضرتعالی و جناب آقای دکتر جهانگیری که انصافاً با حمایت‌های بی دریغ و بذل عنایات خاصه، نقش مؤثری در تصویب این طرح حیاتبخش ایفا نمودند، ابراز می‌دارم و توفیق و عزت روز افزونتان را از پیشگاه حق تعالی مسئلت می‌نمایم.


این نامه در حالی از ساعاتی پیش در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که بسیاری از مخاطبان اخبار و کاربران فضای مجازی نسبت به قلم و نوع بیان به کار رفته در آن اظهار تعجب کرده‌اند.

استفاده از واژه‌هایی مانند "تنش آلود"، "بحران زده" و "سقوط جهان‌شهر"که جایگاه و شأنیت استان بزرگ و شهید پرور اصفهان را به زیر سئوال برده خود سطحی از ایجاد تشویش ذهنی نسبت به وضعیت کنونی این استان را ایجاد کرده است.

در این میان سئوال دیگری نیز باید پاسخ داده شود و آن نوع نگاه به پیگیری نمایندگانی است که با استعفا و پافشاری بر حق مسلم مردم استان اصفهان موفق به کسب موافقت برای تصویب طرحی شدند که منفعت تمامی استان‌های حوضه آبریز زاینده رود را به دنبال دارد.

گام‌های نخستین تشکیل ستاد احیای زاینده رود با پیگیری نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برداشته شد و در جلسه هیئت دولت به نتیجه نهایی رسید.

تشکیل ستاد احیای زاینده رود از جمله خواسته‌های نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی بود که به دنبال تعیین تکلیف وضعیت حوضه آبریز زاینده‌رود و به ثمر نشستن حقابه کشاورزان مورد بررسی قرار گرفت.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب تشکیل ستاد احیای زاینده رود در جلسه هیئت دولت گفت: امیدواریم با پیگیری‌های بعدی که به صورت مستمر انجام خواهیم داد بتوانیم آب شرب، آب کشاورزی و دیگر نیازهای آبی استان را در قالب همین مصوبه دنبال کنیم.

حمیدرضا فولادگر در این باره گفت: هیئت وزیران به شورای عالی آب به عنوان مرجع هماهنگی سیاستگذاری در زمینه تأمین، توزیع و مصرف آب کشور مأموریت داد. بر اساس این ماموریت شورای عالی آب باید با تشکیل کارگروه‌هایی موضوع احیاء رودخانه زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ و در صورت لزوم سایر رودخانه‌های مهم کشور را در دستور کار قرار دهد.

اما سوال سوم، زمان تشکیل و عملیاتی شدن این ستاد است که باید قبل از هر نوع نگاه تمام شده‌ای، تکلیف آن از سوی معاون اول رئیس جمهور مشخص و اعلام شود.

همان گونه که حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون فعالیت ستاد احیای زاینده رود به تسنیم گفت: یکشنبه 16 دی ماه در هیئت دولت نامه 19 نماینده استعفا دهنده اصفهان به رئیس جمهور داده و ایشان ماموریت را به جهانگیری معاون اول خود سپرده‌اند.

وی افزود: ماموریت درباره آب شرب، کشاورزی، صنعت و گردشگری و تشکیل ستاد احیای زاینده رود به جانگیری داده شد و مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت، تصویب این بسیار مهم بود.

نماینده اصلاح‌طلب اصفهان و یادآوری یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور؛ زاینده‌رود احیا می‌شود

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مسئول فعلی ستاد رئیس شورای عالی آب است که جهانگیری بوده، ایشان باید ساز و کار ستاد را تشکیل دهد و برنامه‌های بعد برنامه‌ریزی شود، که ما منتظر برگزاری نخستین جلسه این شورا هستیم.

وی تصریح کرد: من از برنامه‌های آینده خبری ندارم زیرا من مسئول ستاد احیا نیستم و جهانگیری مانند ارومیه باید ساز و کار حرکت را فراهم کند که ماموریت داده و بازدید شود و بودجه تخصیص و تامین شود تا کارهای لازم باید انجام شود.

هرچند اهالی اصفهان نسبت به موضوع آب پیگیر و خواستار مطالبات مهم و به‌حق خود بوده و هستند اما آنها همچنان وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر جاری شدن زنده رود را در خاطر دارند، پس فارغ از این نوع قدردانی، در انتظار عملیاتی شدن طرحی هستند که هنوز روی کاغذ است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21دی1397 ، کدخبر: 1920074: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
آقا واقعا برگشت آب به زاینده رود اینهمه تشکر داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین