پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
معضلات موجود در البرز و افزایش جمعیت روز افزون آن نشان می دهد که بودجه 98 جوابگوی نیازهای عادی این استان نخواهد بود.

شعار سال: «اعداد و ارقام بودجه 98 شفافیت لازم را ندارد»، این خبری بود که عباس علی کدخدایی چهارشنبه 19 دی با اعلام آن گفت: درباره بودجه متأسفانه اشکالات متعددی وجود دارد، بویژه آنکه آنطور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام شفافیت لازم وجود ندارد؛ موضوعی که اخیراً هم در رسانه ‌ها مطرح شده است.

عدم شفافیت در بودجه 98

وظیفه دولت و مجلس است که شفافیت لازم را در بودجه ایجاد کنند، نکات و ایراداتی که شورای نگهبان در سال ‌های گذشته به لایحه بودجه وارد دانسته، باید از سوی دولت و مجلس برطرف شود و نمایندگان این لایحه را با دقت بیشتری بررسی و تصویب کنند.

شاید بتوان گفت در لایحه کشوری بودجه به دلیل حجم گسترده امکان پرداختن به جزئیات وجود ندارد، اما مسئولین استانی و نمایندگان مجلس می توانند به راحتی جزئیات آن را منتشر و در اختیار مردم قراردهند.

آنچه البرز طی سال های اخیر از آن رنج می برد عدم شفافیت در بودجه نویسی و عدم برخورداری از درآمدهای ملی جهت تامین هزینه ها و رفع مشکلات است.

البرز سهم مناسبی از اعتبارات ملی ندارد

سال گذشته "لزوم اصلاح بودجه نویسی البرز"، توسط نمایندگان کرج در مجلس مطرح شد مبنی بر اینکه این موضوع برای سال 98 اصلاح خواهد شد تا البرز سهم متناسبی از اعتبارات ملی کسب کند اما دو سال اخیر نشان می دهد این وضعیت بهبود پیدا نکرده است.

البته نباید فراموش کرد که ارائه بودجه از طرف دولت ضرورتاً به معنای قطعیت آن نیست بلکه پس از بحث و بررسی در مجلس امکان دارد این مبلغ کاهش یافته و یا در اجرا عملا محقق نشود و از محل های پیش بینی شده اعتبار آن کسب نشود.

بر اساس اعلام زهرا عربشاهی رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز، اعتبارات تملک ۸.۴ درصد و اعتبارات هزینه ‌ای استان البرز ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش ‌یافته است، همچنین اعتبارات حقوق و مزایا نیز نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده و سایر اعتبارات استان البرز نیز با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو است.

محمدرضا اکبری کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره سهم استان البرز از بودجه 98 می گوید: سهم استان البرز از بودجه به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران ناچیز است.

افزایش نرخ مهاجرت در سومین استان بیکار کشور

البرز 15 درصد صنعت کشور را در بر گرفته است و در زمینه نرخ مهاجرت پس از پایتخت، دومین کلانشهر کشور است، هر کدام از این دلایل به تنهایی کافی است تا کمی بودجه البرز را به صورت واضح لمس کنیم.

معضلات موجود در البرز، افزایش جمعیت روز افزون آن و شاهراه موصلاتی 13 استان بودن، نشان می دهد که بودجه کنونی کفاف و جوابگوی نیازهای عادی این استان نخواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تیتریک، تاریخ 20 دی 97، کد مطلب: 156420:www.titre1.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین