پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام کرد هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می شود. پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت لایحه به تایید رسیده و به زودی به شورای شهر ارسال می شود.
شعارسال: بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

مولفه‌هایی که نرخ عوارض را تعیین می کند شامل طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد خواهد بود.

زندگی در تهران را باید گران کرد !

این نگاه برخاسته از دیدگاهی است که معتقد است زندگی در تهران را باید برای ساکنین آن گران کرد و از مهاجرت به آن کاست .

سیدحسین هاشمی، استاندار سابق و اصلاح‌طلب تهران اوایل سال 96 در پاسخ به سوالی درباره امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت از شهرستان‌ها و سایر استان‌ها به تهران گفت: «امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کم کرد.»

علاوه بر این محسن صفایی‌فراهانی، فعال اصلاح‌طلب گفته بود: «هر شهروندی که در شهر بزرگ زندگی می‌کند باید هزینه زندگی در شهر بزرگ را بپذیرد. در اکثر کشورهای توسعه‌یافته، مردم با عوارضی که در شهرهای بزرگ بابت زندگی و استفاده از خدمات شهری می‌پردازند، درآمد آن شهر را تامین می‌کنند. فردی که در تهران زندگی می‌کند نسبت به یک شهروند که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند، باید 2 نوع عوارض به شهرداری بپردازد. بنابراین باید نوع و میزان پرداخت عوارض در شهرهای بزرگ و کوچک تغییر کند». حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران سازندگی نیز که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بود از دیگر افرادی بود که تاکید بر بالا بردن هزینه زندگی در پایتخت داشت. مرعشی با تاکید بر اینکه زندگی در تهران باید گران شود، اظهار داشت: «برای اینکه محیطی برای زندگی و هوایی برای تنفس باقی بماند، باید شرایط زندگی در تهران به نسبت سایر کلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد گران شود»

اطلاعیه‌ی شهرداری تهران درباره‌ی خبر "پولی شدن تونل‌های شهری”

پولی شدن تونلهای شهری واکنشهای مختلفی را در بین کارشناسان و رسانه ها بر انگیخت شاید همین واکنشها بود که شهرداری تهران را وادار به انتشار اطلاعیه‌ای در این باره کرد :

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به دنبال انتشار خبری مبنی بر پیشنهاد پولی شدن عبور از تونل‌های شهری از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توضیحاتی را ارایه داد.

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهردار تهران در این زمینه آورده است:« طرح اخذ بهای تردد از تونل های شهری در قالب لایحه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد شده و صِرف ارائه پیشنهاد به منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شورای محترم اسلامی شهر تهران مستلزم تایید آن در شهرداری تهران است. این طرح هنوز به استحضار و تایید دکتر حناچی شهردار تهران نرسیده و صرفا در مرحله پیشنهاد است.

هر گونه طرحی که در دوره جدید مدیریت شهری به اجرا در می‌آید، در راستای مصلحت و منفعت عمومی جامعه خواهد بود و در این دوره هیچگونه طرحی که برخلاف مصالح شهر و منافع شهروندان باشد، اجرا نمی‌شود.

مدیریت شهری با درک شرایط دشوار اقتصادی موجود جامعه، خود را در کنار شهروندان می‌داند و از اجرای هر گونه طرحی که باعث افزایش هزینه، ایجاد دشواری و بروز نگرانی برای شهروندان شود، اجتناب خواهد کرد.»

سوال این است چرا طرحی که شهردار تهران هنوز از آن بی‌خبر است و اساسا به شورای شهر تهران ارسال نشده اجازه می‌یابد در رسانه ها مطرح شود . این شتابزدگی برای چیست ؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 22 دی 1397 ، کدخبر: 3971022051 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین