پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: تاکنون ۱۱۳۹ شهر و ۲۷۳۳۸ روستای ایران گازدار شده‌اند و ۹۷درصد جمعیت شهری کشور و ۸۲درصد جمعیت روستایی ایران از پوشش شبکه گاز برخوردارند به‌طوری که از مجموع جمعیت ایران ۹۳.۶درصد از پوشش شبکه گاز برخوردار شده‌اند.
شعارسال: حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 57 تنها 45 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در ایران تولید می‌کردیم که این رقم در حال حاضر 800 میلیون مترمکعب در روز است.

وی افزود: صنعت گاز انقلابی‌ترین صنعت ایران است چرا که تمامی توسعه این صنعت پس از انقلاب انجام شده و امروز یکی از خودکفاترین صنایع کشور است به‌طوری که عمده تجهیزات مورد استفاده در صنعت گاز در داخل کشور تأمین می‌شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "طبق قولی که به رئیس جمهور داده‌ایم هر روز به 10 روستا گازرسانی می‌شود"، گفت: در حالی که طبق بودجه سنواتی کشور در این بخش تنها در طول یک سال می‌توانیم به 3000 روستا گازرسانی کنیم امسال در چهل‌سالگی انقلاب، گازرسانی به 5000 روستای کشور را در دست اقدام داریم.

وی افزود: در حال حاضر 1139 شهر کشور گازدار هستند و گازرسانی به 27 هزار و 338 روستا انجام شده است و 97 درصد جمعیت شهری کشور و 82 درصد جمعیت روستایی ایران از پوشش شبکه گاز برخوردارند به‌طوری که از مجموع جمعیت ایران 93.6 درصد از پوشش شبکه گاز برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تولید نخستین محصول بودارکننده گاز در ایران در آستانه چهل‌سالگی انقلاب خبر داد و گفت: واحد تولید ماده بودارکننده گاز در عسلویه آماده بهره‌برداری شده و ایران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بعد از فرانسه و روسیه، سومین کشور جهان شده که قادر به تولید این ماده مهم است.

منتظر تربتی در خصوص آخرین وضعیت صادرات گاز به پاکستان گفت: ما آمادگی آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان را داریم و بخش زیادی از خطوط لوله شرق و جنوب شرق ایران تکمیل شده و زیرساختهای آغاز صادرات گاز به پاکستان در خاک ایران آماده است.

وی افزود: متوجه شدیم که در کشور پاکستان نیز به‌دنبال یافتن شرکت‌های سرمایه گذاری هستند که در زمینه احداث خط لوله گاز در پاکستان سرمایه گذاری کنند که اگر این مهم اتفاق بیفتد، صادرات گاز ایران به پاکستان اجرایی می‌شود و ما امیدواریم که بخش خصوصی داخل پاکستان به احداث خط لوله در خاک این کشور ورود کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "ما برنامه‌ای برای ورود به احداث خط لوله در خاک پاکستان نداریم"، گفت: خط لوله تاپی نیز می‌توانست از ایران عبور کند، هنوز هم این امکان وجود دارد و این مسئله می‌تواند به‌نفع تمامی کشورهای درگیر در این خط لوله باشد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم هر مقدار گازی که ترکمنستان می‌خواهد به کشورهای منطقه تحویل دهد، از خاک ایران سوآپ شود.

منتظر تربتی در خصوص آخرین وضعیت صادرات گاز به عراق گفت: صادرات گاز به عراق از هر دو نقطه بغداد و بصره در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده میزان ارسال گاز به عراق و دریافت این کشور به حداکثر مقدار قراردادی برسد.

وی افزود: قرارداد صادرات گاز به عراق اگرچه قراردادی کوتاه‌مدت است اما این قرارداد برای ما و عراق توجیه‌پذیری اقتصادی دارد و هنوز زود است که نسبت به تمدید آن وارد مذاکره و صحبت شویم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: تا امروز تمامی پول فروش گاز به عراق را به یورو دریافت کرده‌ایم و این‌که عنوان شده از این پس عراقی‌ها می‌خواهند پول خرید گاز از ایران را به دینار پرداخت کنند، باید با بانک مرکزی ایران به توافق برسند و هرآنچه بانک مرکزی در این زمینه مشخص کند، به همان شیوه این پول تسویه خواهد شد.

منتظر تربتی در خصوص احتمال افزایش نرخ گاز و یا انشعاب گاز در سال آینده گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش گازبها یا نرخ انشعاب نداریم مگر آنکه مجلس شورای اسلامی قانونی را در این زمینه تصویب و ابلاغ کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 22 دی 1397 ، کدخبر: 1921079 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
آب ندارن ولی گاز دارن:(
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین