پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بيان اينكه تالاب آبشینه، از مناطق حفاظت شده است اما بخاطر دور بودن از پایگاه مأموران محیط زیست، گاهی جولانگاه شکارچیان می‌شود گفت: تالاب آق‌گل هم خشک شده، اما هنوز برخی از پرندگان در چاله‌های آن زندگی ‌می‌کنند.

شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بيان اينكه تالاب آبشینه، از مناطق حفاظت شده است اما بخاطر دور بودن از پایگاه مأموران محیط زیست، گاهی جولانگاه شکارچیان می‌شود گفت: تالاب آق‌گل هم خشک شده، اما هنوز برخی از پرندگان در چاله‌های آن زندگی ‌می‌کنند.

عادل عربی امروز در همدان با اشاره به زیست برخی از گونه‌های پرنده در تالاب آبشینه اظهار کرد: اگر چه این تالاب کم‌آب است اما پرندگان بسیاری در آنجا زندگی می‌کنند که اخیراً تعدادی از آنها طعمه شکارچیان شده‌اند.

وی افزود: تالاب آبشینه، از مناطق حفاظت شده و شکارممنوع است که به علت دور بودن از پایگاه مأموران محیط زیست گاهی جولانگاه شکارچیان می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از برخورد شدید محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز خبر داد و گفت: با این شکارچیان طبق قانون برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شکار در تالاب آبشینه اقدامی غیر قانونی است خاطرنشان کرد: ماموران محیط زیست براساس قانون با شکارچیان این تالاب برخورد قانونی می کنند.

عربی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده شکار پرندگان و یا حیوانات در مناطق حفاظت‌شده مأموران محیط زیست را از طریق سامانه 1540 مطلع کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با احیای این تالاب‌ها بار دیگر این مناطق زیستگاه پرندگان و گونه‌های جانوری متنوعی خواهد شد گفت: همدان دارای سه تالاب طبیعی آق‌گل در ملایر و دو تالاب چمشور و پیرسلیمان در اسدآباد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: متأسفانه تالاب آق‌گل به علت جلوگیری از ورود حق‌آبه از روستای قره‌چای و عدم بارش باران از سال 88 تاکنون خشک شده است.

وی تصریح کرد: اگر چه تالاب آق‌گل خشک و بدون آب است اما همچنان برخی از گونه‌های پرندگان در چاله‌های آن زندگی ‌می‌کنند.

عربی با اشاره به تالاب‌های مصنوعی استان عنوان کرد: سداکباتان، تالاب آبشینه و تالاب شیرین سو از جمله تالاب‌های مصنوعی هستند که در صورت سرریز سد اکباتان، آب سرریز شده به این تالاب‌ها راه یافته و در آن‌جا ذخیره می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به میزان وضعیت بارش در چند سال اخیر، سد اکباتان به ندرت سرریز شده که این موضوع سبب خشکی و کم آبی تالاب آبشینه و شیرین‌سو می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22دی 1397 ، کدخبر:13971022000928 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
0
همه رودخانه ها و تالابهامون خشک شده و بحران زیست محیطی هر روز بیشتراز دیروز میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین