پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
یک عضو حزب مردم سالاری گفت: در حال حاضر دلالان آنقدر تاثیرگذار هستند و قدرت‌شان زیاد است که حتی تصمیمات دولت و مجلس را برای رسیدن به منافع خود دور می‌زنند. مبارزه با دلالان یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد.وی ادامه داد: حضور دلالان فقط در عرصه اقتصادی نیست و در حوزه‌هایی مثل سیاست، فرهنگی و امثال این‌ها هم ورود پیدا کرده و منافع‌شان را پیش می‌برند. این فعال سیاسی سپس گفت: پاسخ این‌که چرا این ساختار ایجاد شده و دلالان فرصت کردند تا در این حد به تمامی حوزه‌ها نفوذ بکنند را باید در مشکلات ساختاری دنبال کرد.

شعار سال: داریوش قنبری در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر حضور دلالان در جامعه اظهار کرد: حضور چنین قشری در جامعه ما یک واقعیت تلخ است، متاسفانه در سال‌های اخیر ایران بهشت دلالان شده است.

وی ادامه داد: حضور دلالان فقط در عرصه اقتصادی نیست و در حوزه‌هایی مثل سیاست، فرهنگی و امثال این‌ها هم ورود پیدا کرده و منافع‌شان را پیش می‌برند.

این فعال سیاسی سپس گفت: پاسخ این‌که چرا این ساختار ایجاد شده و دلالان فرصت کردند تا در این حد به تمامی حوزه‌ها نفوذ بکنند را باید در مشکلات ساختاری دنبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دلالان آن‌قدر تاثیرگذار هستند و قدرت‌شان زیاد است که حتی تصمیمات دولت و مجلس را برای رسیدن به منافع خود دور می زنند، بنابراین باید بدانیم اگر قرار است به مبارزه با دلالی پرداخته شود، یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

قنبری در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: مبارزه با دلالی و دلالان تنها مربوط به دولت نیست و همکاری همه قوا را می‌طلبد. همکاری در سطح سه قوه باعث می‌شود تا از شر دلالان و واسطه ها نجات پیدا کنیم.

وی با اشاره به بسترهای موجود جهت گسترش دلالی در جامعه گفت: برخی رویه‌هایی که در پیش گرفتیم بستر دلالی را فراهم کرده است. بسیاری از اجناسی که وارد کشور می‌شوند از دلالان خارجی عبور می کنند. الان برخی کشورهای منطقه هم به دلال‌ تبدیل شده‌اند و از طریق دلالی ایران سودهای نجومی می گیرند .

این فعال سیاسی همچنین گفت: خیلی از اجناس خارجی از طریق امارات و دیگر کشورهای همسایه وارد کشور می‌شوند؛ بنابراین خواه ناخواه یک سود دیگر بر قیمت اصلی اضافه می شود و مصرف کننده بهایی که پرداخت می‌کند، بیش‌تر می‌شود. شاید بتوان گفت دراین ارتباط سیاست های ما دخیل بوده است.

وی ادامه داد: سیاست بین‌الملل و فشارهایی که از ناحیه بیگانگان با اعمال برخی محدودیت ها مثل تحریم‌ها اعمال می‌شود، این موضوع را بیش‌تر کرده است.

قنبری تاکید کرد: در پیدایش چنین وضعیتی، وضع تحریم‌ها خیلی اثر گذار بودند. حتی اگر ما در داخل هم بخواهیم به اصلاح بپردازیم؛ برخی از فشارهای دشمنان در گسترش دلالی از دست ما خارج است؛ اما حداقل در ارتباط با آنچه که در داخل صورت می گیرد می شود با همکاری‌هایی شرایط را تغییر داد.

این عضو حزب مردم سالاری اظهار کرد: دلال‌ها قتصاد کشور را به نابودی می برند. خیلی از تولیدات ما با کالاهای مشابه خارجی فرقی ندارند؛ اما وجود دلالان باعث شده تا تولیدکنندگان داخلی به نابودی کشیده شوند.

وی در پایان گفت: باید دست دلالان را با برنامه ریزی دقیق میان همه قوا و بسیج همه نیروها کوتاه کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 22 دی 97، کدخبر: 97101910441، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین