پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
مدیرعامل انجمن اهداء عضو ایران گفت: پایان سال گذشته شاخص اهدای عضو (در یک میلیون نفر جمعیت) در ایران به ۱۱.۸ رسید؛ درحالیکه با توجه به آمار بالای مرگ مغزی در کشور، این توان را داریم که آن را تا چهار برابر افزایش دهیم.مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران با بیان اینکه افراد مرگ مغزی یک درصد از افراد فوت شده جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: معتقدیم اینها افرادی هستند که خداوند به آنها توفیق داده تا مرگی قهرمانانه داشته باشند و باعث نجات جان انسان‌های دیگر شوند.

شعار سال: کتایون نجفی‌زاده در اولین دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم‌آوری اعضای پیوندی استان کرمانشاه که امروز (۲۲ دی) برگزارشد، با بیان اینکه اهداء عضو مسئله‌ای اجتماعی و ملی است که باید برای ترویج آن در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم، افزود: ضروری است برای مردم فرهنگ‌سازی کنیم که افراد مرگ مغزی در واقع مرده‌هایی هستند که تنها قلب‌شان برای مدتی کوتاه تپش دارد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران با بیان اینکه افراد مرگ مغزی یک درصد از افراد فوت شده جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: معتقدیم اینها افرادی هستند که خداوند به آنها توفیق داده تا مرگی قهرمانانه داشته باشند و باعث نجات جان انسان‌های دیگر شوند.

وی رشد اهدای عضو در ایران را از سال ۷۹ تا پایان سال گذشته خوب توصیف کرد و گفت: سال ۷۹ شاخص اهدای عضو در کشور برای هر یک میلیون نفر، دو دهم درصد بود که این رقم در سال ۹۶ به ۱۱.۵۸ رسیده که پیشرفت خوبی است.

نجفی‌زاده افزود: البته باتوجه به آمار بالای مرگ مغزی در ایران، توان اهدای عضو در ایران چهار برابر این میزان است. از سوی دیگر تعداد بیماران نیازمند پیوند ما رقم بالایی یعنی حدود ۲۵ هزار بیمار است که متاسفانه روزانه تعدادی از آنها به دلیل نرسیدن عضو جان خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه به وضعیت اهدای عضو در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه براساس آمار، میزان اهدای عضو در استان کرمانشاه خصوصا در بحث اهدای کلیه طی سال گذشته اُفتی نسبی داشته است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران تاکید کرد: در تلاشیم تا بتوانیم آمار اهدای عضو در کرمانشاه را با همراهی متولیان امر و فرهنگ سازی بالا بریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 22 دی 97، کدخبر: 97102211636، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین