پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲
معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران از افزایش تعداد متکدیان تهرانی در پی شرایط اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: ۹۰ درصد از کودکانی که در سطح خیابان تهران تکدی گری می‌کنند خانواده‌ دارند و این افراد به دلیل شرایط بد اقتصادی تعدادشان بیش از گذشته شده است.

شعارسال: مهشید موقر با اشاره به اجرای طرح جمع آوری کودکان خیابانی و متکدیان اظهار کرد: بر اساس آییننامه تهیه شده، سازمان بهزیستی هیچ مسئولیت در حوزه جمعآوری متکدیان ندارد و این سازمان در جمع آوری این افراد اقدام به غربالگری و در واقع ساماندهی کیس‌های مربوط به خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این حوزه در هفته گذشته بالغ بر 40 نفر در سطح شهر تهران جمع آوری شدند که به مرکز لویزان انتقال داده شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران همچنین درباره کودکان خیابانی توضیح داد: در این زمینه نیز بهزیستی بر اساس پروتکل و آیین نامه‌های ابلاغ شده عمل می‌کند ضمن اینکه بالغ 70 درصد از این افراد از اتباع بیگانه هستند که طبق مذاکراتی که از قبل توسط ریاست وقت سازمان بهزیستی کشور(محسنی بندپی) با وزارت امور خارجه شده بود قرار شد این افراد به کشورشان بازگردانده شوند.

موقر با اشاره به اینکه شهرداری تهران نیز همانند سایر بخش‌های وظایفی را در حوزه متکدیان و کودکان کار و خیابانی به عهده دارد،گفت: سازمان بهزیستی در مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری تهران کارشناسان خود را مستقر کرده است ولی اینکه کارشناسان در داخل خیابان‌ها اقدام به جمع آوری متکدیان کنند از وظایف بهزیستی نیست.

وی بیان کرد: 90 درصد از کودکانی که در سطح خیابان تهران تکدی‌گری می‌کنند خانواده‌ دارند و این افراد به دلیل شرایط بد اقتصادی تعدادشان بیش از گذشته شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان همچنین به برنامه‌ای این حوزه برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد: ارائه کلاس‌های آموزشی و حرفه آموزی و پرداخت وام به این افراد در حوزه اشتغال بخشی از برنامه‌های است که در سال جاری انجام شده است و در ادامه نیز تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22دی1397 ، کدخبر: 1919627: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
این گرانی مردم را به نان شب محتاج کرده و شرمنده خانواده شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین