پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷
به گزارش از سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های كشور،‌ مهدی جمالی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی مترو اسلامشهر اظهار کرد: هم اكنون در پايتخت ۲۰۵ كيلومتر خطوط مترو با ۱۰۹ ايستگاه و ۱۴۳۸ واگن در حال خدمت‌رسانی است و سالانه ۷۳۰ ميليون سفر در تهران با مترو صورت می‌گيرد.وی افزود مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت کلان‌شهرها باعث عدم توازن شده است.

شعارسال: معاون وزیر کشور گفت: مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت کلان‌شهرها باعث عدم توازن شده است.

به گزارش از سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های كشور،‌ مهدی جمالی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی مترو اسلامشهر اظهار کرد: هم اكنون در پايتخت ۲۰۵ كيلومتر خطوط مترو با ۱۰۹ ايستگاه و ۱۴۳۸ واگن در حال خدمت‌رسانی است و سالانه ۷۳۰ ميليون سفر در تهران با مترو صورت می‌گيرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۶ كيلومتر خطوط مترو در پايتخت در حال ساخت است كه پيش‌بينی می‌شود در صورت اتمام تا پايان طرح در سال ۱۴۰۲، افزايش سفرها به ۵۱۳ ميلیون خواهد رسید.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايی وزير كشور اذعان کرد: پيش‌بينی می‌شود در صورت بهره‌برداری از ۲۸۹ كيلومتر خط مترويی در دست ساخت در كلان‌شهرها تا پايان سال ۱۴۰۲ جمع خطوط مترويی در دست بهره‌برداری به ۵۸۴ كيلومتر افزايش يابد.

جمالی‌نژاد همچنين با اشاره به اين‌كه نظام شهری ما بیمار و توسعه شهری ما نامتوازن است، گفت: مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ و از آنجا به سمت کلان‌شهرها باعث عدم توازن شده و اين پديده باعث بروز برخی مشكلات در شهرهای حاشيه‌ای كلانشهرها همچون اسلامشهر شده است.

وی افزود: سندروم کلان‌شهری از مشکلات مهاجرپذیری شهرهای بزرگ است که به صورت آهن‌ربایی جمعیت شهرهای کوچک را جذب می‌کند و تهران به عنوان یکی از بزرگترین کلان‌شهرهای دنیا از مشکلات این چنینی بی‌نصیب نبوده و اگر با این شیب تند مهاجرت شهروندان از شهرهای کوچک به کلان‌شهرها روبه‌رو باشیم، در آینده نه چندان دور روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه می‌شوند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستايی وزير كشور همچنين با بيان اين‌كه طی چهل سالی كه از عمر انقلاب می‌گذرد، اقدامات و فعاليت‌های خوبی در عرصه مديريت شهری و روستايی توسط شهرداری‌ها و دهياری‌ها انجام شده، گفت: دستاوردهای عمده شهرداری‌ها و دهياری‌های سراسر کشور طی ۴۰ سالی كه از عمر انقلاب می‌گذرد، در قالب نمایشگاه مديريت شهری و روستايی در روزهای اول تا سوم اسفندماه امسال در بندعباس به نمایش گذاشته می‌شود.

گفتنی است پروژه مترو اسلامشهر در امتداد خط ۳ مترو تهران راه‌اندازی می‌شود و طول آن ۱۵ كيلومتر است و ۵ ايستگاه برای آن در نظر گرفته شده که عملیات فاز نخست آن از ایستگاه آزادگان مترو تهران آغاز می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 22دی 1397 ، کدخبر: 351641،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین