پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
سازمان نظام پرستاری با داشتن بیش از 170 هزار عضو، به عنوان بزرگترین و تنها نهاد صنفی پرستاران شناخته می شود که وظیفه دارد صدای پرستاران را به گوش مسئولان و متولیان نظام سلامت برساند.
شعار سال :  جامعه پرستاری کشور، از رویکرد تبعیض آمیز رسانه ملی در انعکاس مسائل و مشکلات کادر درمانی، به شدت گلایه مند است.
 سازمان نظام پرستاری با داشتن بیش از 170 هزار عضو، به عنوان بزرگترین و تنها نهاد صنفی پرستاران شناخته می شود که وظیفه دارد صدای پرستاران را به گوش مسئولان و متولیان نظام سلامت برساند.
سازمان نظام پرستاری، به عنوان یک نهاد صنفی که به واسطه برگزاری انتخابات، شکل گرفته است، هر چهار سال یک بار، نیروهای پرستاری با حضور در پای صندوق های رای، نمایندگان خود را انتخاب و به این سازمان صنفی می فرستند.
آنچه مسلم است، رسانه ملی به عنوان پرمخاطب ترین رسانه کشور، در این سال ها و حتی در مناسبت هایی چون این ایام در هفته بزرگداشت مقام پرستار، هرگز نتوانسته و نخواسته مسائل و مشکلات نیروهای پرستاری را با نمایندگان آنها در سازمان نظام پرستاری، مطرح و بازگو کند.
این در حالی است که در آخرین رویکرد تبعیض آمیز رسانه ملی نسبت به جامعه پرستاری کشور، شاهد حضور افرادی به عنوان طیف نمایندگان پرستاری در برنامه مناسبتی روز پرستار هستیم که به هیچ عنوان منتخبین بدنه پرستاری نیستند.
آنچه مایه تاسف است اینکه هیچکدام از برنامه های ساخته شده در حوزه سلامت در این دوره، از سازمان نظام پرستاری دعوت به عمل نیامده و با وجود شبکه اختصاصی سلامت، در ساخت برنامه های حوزه مراقبت و پرستاری، هیچگونه همکاری و ارتباطی با سازمان صنفی پرستاران صورت نگرفته است.
و باید گفت که در این دوره، تمام برنامه های خبری و تحلیلی سیما با موضوع پرستاری، مانند برنامه تاثریا، برنامه نبض و ... با موضوع مشکلات و مطالبات گروه های پرستاری کاملا حذف شده و در هیچ یک از این برنامه ها از اعضا شورای عالی که منتخبان واقعی جامعه پرستاری هستند دعوتی صورت نگرفته است.
در همین حال، چگونه است که رسانه ملی به مناسبت روز پزشک، بطور اختصاصی بیش از ده ساعت برنامه از یک شبکه را برای جامعه پزشکی اختصاص می دهد، اما اینگونه تبعیض نسبت به جامعه شریف پرستاری صورت می گیرد.

پ.نوشت: حدود یکسال از پرداختن به مسائل پرستاری به خاطر رویکردهای رئیس اسبق آن در نوع تعامل با اصحاب خبر و برخی ناملایمات دیگر معذور بودیم؛ اما هیچگاه اینجانب مهدی اسفندیار خود را حتی یک لحظه جدا از مشکلات این قشر زحمتکش و مهم و فرهیخته ندانستم؛ انشالله به زودی گزارشات بیشتری از پرستاران سرتاسر کشور منتشر خواهد شد و فقط بر تهران متمرکز نخواهیم شد؛ لذا از پرستاران محترم سرتاسر کشور دعوت می شود مقالات و یادداشت ها و نقطه نظرات علمی خود را در حوزه های مختلف جهت بررسی و درج در کانال به ما ارسال کنند.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین