پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در مواجهه با بیرون از مرزهای ملی و دررویارویی با کشورها افرادی که منافع این کشور را تهدید کنند یک فرد بسیار نیرومند است اما در درون جامعه آمریکایی نفر اول کشور نمی‌تواند هر کار دلش خواست انجام دهد. نمونه خوب این موضوع را می‌توان در تحقیقاتی که اف بی آی درباره احتمال رفتارهای مشکوک دونالد ترامپ در مسیر خواسته‌های روسیه است دید.
شعارسال: پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تحقیقاتی را آغاز کرده بود تا مشخص شود آیا دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا به‌طور مخفیانه در راستای منافع روسیه عمل کرده است یا خیر.

روزنامه نیویورک‌تایمز در حالی این خبر را منتشر کرده است که کاخ سفید این ادعا را که اف‌بی‌آی درباره احتمال عملکرد مخفیانه ترامپ در راستای منافع روسیه تحقیق کرده است رد کرده و این ادعا را «مضحک» خوانده است.

در روزهای پس از اخراج جیمز کومی رئیس وقت «اف‌بی‌آی» در سال ۲۰۱۷، نگرانی از رفتار دونالد ترامپ افزایش یافت و همین باعث شد که مقامات بلندپایه پلیس فدرال تحقیقاتی را درباره احتمال اینکه دونالد ترامپ در راستای منافع روسیه عمل می‌کند یا خیر آغاز کنند.

این تحقیقات در این راستا صورت گرفت که آیا عملکرد رئیس‌جمهوری تهدیدی برای امنیت ملی به‌حساب می‌آید یا خیر.پلیس فدرال همچنین به دنبال این بود که مشخص کند آیا دونالد ترامپ آگاهانه برای روسیه کار می‌کند و یا ناخواسته تحت نفوذ مسکو قرارگرفته است. این تحقیقات همچنین به دنبال پاسخ به این پرسش بوده است که آیا عملکرد ترامپ جنبه جنایی دارد و اخراج جمیز کومی باعث نقض عدالت شده است یا خیر.مقامات پلیس فدرال گفته‌اند که آن‌ها دو نوع تحقیق را انجام داده‌اند: یک نوع تحقیقات جنائی و دیگری تحقیقات ضداطلاعاتی.نیویورک‌تایمز نوشته است که تاکنون هیچ‌گونه شواهد به‌طور علنی منتشرنشده است که نشان دهد دونالد ترامپ به‌طور مخفیانه با روسیه در ارتباط بوده یا در جهت منافع آن‌ها عمل کرده است.

سخنگویان «اف‌بی‌آی» نیز حاضر به انتشار اطلاعاتی دراین‌باره نشده‌اند.رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ که تلاش دارد اعتبار این تحقیقات را زیر سؤال ببرد روز جمعه گفت: «واقعیت این است که این ماجرا به یک سال و نیم قبل بازمی‌گردد و هیچ نتیجه‌ای از آن به دست نیامده است که ارتباط به امنیت ملی داشته باشد، معنای این وضعیت این است که آن‌ها هیچ‌چیز پیدا نکرده‌اند.»دونالد ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۷ جیمز کومی رئیس «اف‌بی‌آی» را برکنار کرد.

در آن زمان گفته می‌شد دونالد ترامپ به دلیل نارضایتی از عملکرد جیمز کومی در جریان رسیدگی به ماجرای ایمیل‌های هیلاری کلینتون وی را اخراج کرده است بااین‌حال در آن زمان دموکرات گفتند که اخراج جیمز کومی به دلیل اصرار وی برای پیگیری تحقیقاتی مربوط به‌احتمال روابط مخفیانه ستاد دونالد ترامپ با روسیه صورت گرفته است. ناظران آگاه باور دارند ادامه فعالیت دراین‌باره نشان می‌دهد احتمال برخی رفتارهای محرمانه از سوی ترامپ یا نزدیکانش در بستر ماجراجویی‌های بسیار پنهان بیشتر از صفر است.

برخی کسانی که تصمیم گروه ترامپ را دنبال می‌کنند می‌گویند حتی اگر اراده‌ای از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برای توسعه منافع روسیه دیده نمی‌شود اما برآیند اقدام‌های او به سود پوتین است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 23 دی 1397 ، کدخبر: 417698 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
ثابت شه این ترامپ جاسوس و خائنه چقدر بخندیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین