پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰
در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید پرند، مدیرعامل عمران این شهر گفت که ۱۵ هزار واحد ساخته شده اما دستگاه‌های خدمات‌رسان ما را تنها گذاشته‌اند.

شعارسال: محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در بازدید از شهر جدید پرند، اظهار کرد: پرند به‌عنوان یک صفحه امن به لحاظ زمین‌شناسی در این منطقه واقع شده و به همین دلیل می‌تواند کمک خوبی به شهر تهران باشد. ازسوی دیگر به‌دلیل همجواری آن با قطب‌های اقتصادی شایسته است که به‌عنوان یکی از شهرهای موفق ظاهر شود و هیچ دلیلی ندارد که پرند به اهداف خودش نرسد.

وی افزود: اولویت فوری این است که مردم چشم‌ انتظار واحدهای مسکن مهر را از ‌انتظار بیرون آوریم. تاکنون حدود ۷۰ هزار واحد مسکن پرند به مردم تحویل داده شده و از ۲۵ هزار واحد باقی‌مانده نیز ۱۳ هزار واحد آن آماده است. از دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار داریم انشعابات این واحدها را تامین کنند که مردم قبل از عید در این ۱۳ هزار واحد مستقر شوند و دعای خیر آن‌ها زمینه‌ای برای ادامه فعالیت‌ها در شهر جدید پرند باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پرند به عنوان شهر جدید پایلوت TOD (شهرسازی ریل پایه) در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: درباره متروی پرند، شهرداری یک تکلیف قانونی دارد و ما هم یک تکلیف قانونی که هر کس باید به وظایف خود عمل کند.

اجازه بارگذاری جدید در پرند را نمی‌دهیم

اسلامی تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های جدید در شهر پرند، آستانه تحمل و ظرفیت آن باید مورد لحاظ قرار گیرد تا از حد خود تجاوز نکند. متاسفانه در تهران به این موضوع توجه نشد و هم‌اکنون می‌بینیم که دچار مشکل شده‌ایم، به همین دلیل در پرند اجازه نمی‌دهیم بیش‌تر از ظرفیت این شهر بارگذاری صورت گیرد و نباید از طرح‌های تفصیلی فراتر برود.

وی هم چنین ایجاد بستر برای بحث‌های فرهنگی و آموزشی را ضروری دانست و گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی یک بارگذاری سنگین است که مصون‌سازی فرهنگی پرند را ضروری می‌کند. در این باره باید فضاهای آموزشی و فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تا سال ۱۴۰۰، گفت:‌ از این تعداد ۱۵ هزار واحد برای پرند اختصاص یافته که در فاز اول در یک زمین ۸۸ هکتاری واحدهایی را به صورت ویلایی احداث می‌کنیم. امروز از این پروژه بازدید کردیم و در نظر داریم قراردادهای دیگری را در همین زمینه در آینده نزدیک منعقد کنیم.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای متروی پرند

در بخش دیگری از این نشست، حبیب‌الله طاهرخانی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید - اظهار کرد: برای حمل و نقل پرند هم‌اکنون از دو مسیر بزرگراهی و یک خط راه‌آهن با ۲۲ راند قطار استفاده می‌کنیم. متروی پرند نیز تا فرودگاه توسط شهرداری آورده شده ولی از فرودگاه تا پرند خیلی در دستور کار شهرداری نبود، به‌همین منظور در حال پیگیری هستیم که اگر شهرداری پای کار بیاید، ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع خود را برای متروی پرند اختصاص می‌دهیم. توافقات نهایی انجام شده و پیمانکار فعالیت را آغاز کرده است.

وی با اشاره به چشم‌انداز ۶۰۰ هزار نفری جمعیت پرند، گفت: برای چنین جمعیتی باید بحث حمل و نقل و سرانه‌های خدماتی را به طور جدی دنبال کنیم. در نظر داریم که یک خط دسترسی از آزادراه آبیک چرمشهر به شهر جدید پرند اختصاص دهیم. هم‌چنین برنامه تولید و عرضه مسکن مشارکتی برای اقشار متوسط را در دستور کار داریم که ابتدا آماده‌سازی آن را شروع می‌کنیم و سپس واحدهای مسکونی را احداث خواهیم کرد.

همچنین محسن وطن‌خواهی - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند - گفت: پرند در ۳۵ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و از تهران تا این شهر با خودرو حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

وی ادامه داد: اگر بتوان پرند را به دو منطقه آزاد تجاری که اطراف آن قرار دارد، متصل کرد کمک بسیار خوبی به پیشرفت این شهر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند ادامه داد: برای پرند ۹۵ هزار و ۸۰۴ واحد مسکن مهر تعریف شد که بیش از یک سوم شهر فعال پرند را شامل می‌شود. از این تعداد تاکنون ۶۹ هزار و ۸۱۵ واحد افتتاح شده و ۲۵ هزار و ۹۸۹ واحد باقی مانده که قول داده‌ایم این تعداد را تا شهریورماه ۱۳۹۸ به مردم واگذار کنیم. البته ۱۵ هزار واحد آن از نظر ابنیه تکمیل شده که معطل خدمات و انشعابات است.

وطن‌خواهی با ابراز گلایه از کم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در پرند گفت: در این شهر می‌توان گفت همه دستگاه‌های خدمات رسان شرکت عمران را تنها گذاشتند، با این حال تاکنون ۲۹ مرکز آموزشی، ۹ واحد مذهبی، ۹ واحد بهداشتی و درمانی، پنج واحد انتظامی، ۲۷ بوستان و ۹ فضای ورزشی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: پروژه نیروگاه خورشیدی پرند با شرایط هفت مگاوات در حال انجام است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20دی1397 ، کدخبر: 97102010948: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین