پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: وقتی طلبه درس را برای نمره آوردن حفظ می‌کند ملا نمی‌شود. الآن با این روش درس خواندن افراد مجتهد شعاری می‌شوند نه مجتهد واقعی.مجتهد واقعی شدن با این روش درس خواندن در حوزه واقعاً خیلی مشکل است. تدریس و تدرس نباید طوطی‌وار باشد. طلبه باید عمقی درس بخواند.

شعارسال: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: وقتی طلبه درس را برای نمره آوردن حفظ می‌کند ملا نمی‌شود. الآن با این روش درس خواندن افراد مجتهد شعاری می‌شوند نه مجتهد واقعی.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله سیدموسی‌ شبیری زنجانی در دیدار بهرام سرمست استاندار جدید قم، خواستار تلاش بیشتر در خدمت‌رسانی به مردم شد و گفت: ایران یک کشور استثنایی و مفتخر به پیروی از اهل‌بیت علیهم‌السلام است و خدمت به مردم آن، اجر مضاعف دارد.

وی با اشاره به برخی از روایات درباره برآوردن خواسته و حاجت مؤمن، خاطرنشان کرد: از حضرت امام صادق (ع) نقل‌شده است که فرمودند: «حتی در وسط طواف، وقتی برادر دینی تو با تو کاری دارد و از تو درخواستی می‌کند، باید طواف را قطع کنی و بروی و حاجت او را برآورده سازی».

این مرجع تقلید، قم را مرکز مذهب تشیع نامید و افزود: شهر قم از قرن دوم محل حضور محدّثان و بزرگان شیعه بوده است. از همه مهم‌تر وجود حرم حضرت معصومه (س) است که هم خودش باب‌الحوائج است و هم دختر باب‌الحوائج است. علمای بزرگی در این شهر پرورش یافته‌اند و حتماً عنایات بی‌بی (ع) و اولیای الهی شامل حال خدمتگزاران این شهر است.

وی دعا برای خدمتگزاران مردم را وظیفه خود دانست و ادامه داد: مردم و شماها هم برای ما دعا کنید. ما هم مشکلات متعدد داریم و باید جوابگوی مسئولیتی که بر دوش ما هست، باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پاسخ به پرسش یکی از روحانیون حاضر در جلسه درباره سیستم آموزشی حوزه، از روند تحصیلی طلاب انتقاد کرد و گفت: طلبه نباید دنبال نمره آوردن باشد. وقتی طلبه درس را برای نمره آوردن حفظ می‌کند ملا نمی‌شود. الآن با این روش درس خواندن افراد مجتهد شعاری می‌شوند نه مجتهد واقعی. مجتهد واقعی شدن با این روش درس خواندن در حوزه واقعاً خیلی مشکل است. تدریس و تدرس نباید طوطی‌وار باشد. طلبه باید عمقی درس بخواند.

وی با اشاره به اهتمام بزرگان حوزه در آموزش طلبه‌ها به خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله سیداحمد زنجانی اشاره کرد و یادآور شد: در اوایل طلبگی با اینکه سن ما کم بود و ابتدای راه بودیم، مرحوم والد ـ با اینکه خودشان در سطح استاد درس خارج بودند ـ برای بنده درس می‌گفتند؛ تأکید هم داشتند که تا درس هضم نشده از آن عبور نکنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 25دی 1397 ، کدخبر: 352503،www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین