پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
رییس سازمان دامپزشکی کشور می گوید: بازار گوشت از التهاب فعلی دور خواهد شد و در این راستا طرح جدیدی در کشور به عنوان واردات دام زنده در دستور کار قرار گرفته که بوشهر نیز یکی از پایلوت های آن می باشد.

شعار سال: علیرضا رفیعی پور که در حاشیه نشست مدیران کل دامپزشکی استان ها در بوشهر در نشستی خبری حضور یافته بود، در پاسخ به سوال «خلیج فارس» پیرامون گرانی روز افزون بازار گوشت اظهار داشت: نیاز داخلی کشور به گوشت قرمز سالانه حداکثر 150 هزار تن است که تولید داخلی جوابگوی مصرف نیست براین اساس مجبور به واردات این ماده پروتئینی هستیم.

رفیعی پور ادامه داد: در همین راستا بوشهر به عنوان استان پایلوت در انتقال دام سبک (گوسفند و بز) تعیین شده و قرار است سرمایه گذاران قطری با کشتی از کشورهایی مانند استرالیا، نیوزلند و برزیل دام را وارد و در مراکز قرنطینه که از سوی ما تایید و مجوز آن را صادر نموده ایم، تخلیه شود.

رفیعی پور تاکید کرد: واردات دام زنده به کشور می تواند کمک بزرگی برای تامین نیاز داخلی باشد. همچنین واردات دام سنگین با اولویت سیستان و بلوچستان و دام از روسیه و ترکیه در استان های شمالی و عربی کشور در همین راستا با موافقت دامپزشکی همراه شده و بزودی اجرای می گردد.

وی درباره زمان شروع بکار سرمایه گذاران قطری برای ورود دام به بوشهر اظهار داشت: تا پیش از این تنها مشکل پیش رو مجوز دامپزشکی و تایید قرنظینه و کشتارگاه عنوان می شد که ما با بررسی های صورت گرفته، این موارد را تایید نموده و الان همه چیز آماده است تا سرمایه گذاران قطری به تعهدشان عمل کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به واردات روزانه 100 تا 150 هزار تن گوشت گرم و سالانه 130 هزار تن گوشت منجمد برزیلی به کشور گفت: این میزان واردات به همراه تولید داخلی نیاز بازار را تامین می کند، ولی نوسان ارزی باعث شده التهاب در بازار گوشت وجود داشته باشد.

وی در مورد قیمت گوشت و مرغ ادامه داد: تلاش ما این است که وضعیت تولید پایدار باشد و میزان جوجه‌ریزی که در کشور اتفاق افتاده، در دو ماه پایانی سال از نظر تامین مرغ جای نگرانی نیست و بیش از ۲۰۰ هزار تن تولید گوشت مرغ خواهیم داشت در حالی که مصرف کشور ۱۷۰ هزار تن است. ز این رو به تدریج التهاب بازار گوشت می خوابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 26 دی 97، کد مطلب: 649869:www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
چرا زحمت می کشن قطری ها از همین دام قاچاق بهره ببرند کمتر در میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین