پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در خصوص آلودگی صنایع در دو مورد به دولت اخطار داده‌ایم، گفت: البته این دو صنعت اظهار کردند که اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوای منطقه انجام خواهند داد، اما اگر این اقدامات انجام نشود تا پایان سال تعطیل خواهند شد.

شعارسال: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در خصوص آلودگی صنایع در دو مورد به دولت اخطار داده‌ایم، گفت: البته این دو صنعت اظهار کردند که اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوای منطقه انجام خواهند داد، اما اگر این اقدامات انجام نشود تا پایان سال تعطیل خواهند شد.

مسعود تجریشی (معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست)  درباره مخالفت‌های شورای شهر برای استفاده اتوبوس‌ها از فیلتر دوده گفت: بانک جهانی درباره آلودگی هوای تهران گزارشی را ارائه کرده است که یکی از گزینه‌های پیشنهادی در آن برای کاهش آلودگی هوای تهران این است که از فیلتر دوده استفاده شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز استفاده از فیلتر دوده وجود دارد در کشورهای جهان سوم نیز در نقاط مختلف ارزیابی‌ها متفاوت بوده، اما ارزیابی‌هایی که در تهران انجام شده، حاکی از این است که با توجه به کیفیت سوخت استفاده از این فیلتردوده‌ها می‌تواند موثر باشد. بیشترین مشکل ما از ذرات معلق دو نیم میکرون است که از سوخت گازوئیل ایجادمی‌شود و این سوختی است که توسط وسایل سنگین حمل و نقل استفاده می شود، بنابراین فیلتر دوده می‌تواند در کاهش این ذرات معلق بسیار موثر باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص نظرات مخالف درباره استفاده از فیلتردوده گفت: گاهی اوقات عده‌ای به دلایل مختلف با موضوع مخالف هستند، چرا که ممکن است برای آنها بار مالی ایجاد کند. برای کلان شهرها از کنسرسیوم دانشگاه ها استفاده کردیم و ۸ دانشگاه برتر کشور میزان اثربخشی اقدامات و سیاست گذاری ها در خصوص آلودگی هوا را بررسی می‌کنند.

تجریشی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات اتوبوس‌ها باید از فیلتردوده استفاده کنند. ما به شهرداری و سازمان حمل و نقل ترافیک اعلام کرده ایم که در این زمینه هر تصمیمی می‌خواهند اتخاذ کنند ما نیز از لحاظ قانون با این موارد برخورد خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آلودگی هوا در منطقه عسلویه گفت: این منطقه تا قبل از ایجاد صنایع نیز دارای مشکل بود و در حال حاضر با وجود این صنایع که سال‌هاست در آنجا فعالیت می‌کنند بر مشکلات این منطقه افزوده شده است، چرا که فراتر از حجم این منطقه در آنجا صنایع ایجاد شده است و از ابتدا تمرکز صنایع در این منطقه اشتباه بوده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: حدود دو هفته پیش تیمی از سازمان حفاظت محیط زیست برای بازرسی این منطقه به عسلویه اعزام و مقرر شد، با پتروشیمی ها جلساتی را برگزار کنند تا در خصوص کاهش آلودگی هوای منطقه اقدامات موثری انجام شود. معتقدم برای کاهش آلودگی‌های هوای عسلویه باید یک فشار مطبوعاتی ایجاد شود تا وزارت نفت احساس کند که از طریق رسانه تحت فشار قرار دارد وگرنه بهانه های تحریم را مطرح می‌کنند و ممکن است اقدامات لازم را برای کاهش آلودگی هوا در منطقه انجام ندهد.

وی ادامه داد: در خصوص آلودگی صنایع در دو مورد به دولت اخطار داده‌ایم یکی از آنها صنایع مس سرچشمه و دیگری صنایع خاتون آباد در کرمان است، البته این دو صنعت اظهار کردند که اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوای منطقه انجام خواهند داد، اما اگر این اقدامات انجام نشود تا پایان سال تعطیل خواهند شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از این صنایع خواسته شده تا گزارش‌هایی مبنی بر کاهش آلودگی در منطقه برای ما ارسال کنند، تصریح کرد: چنانچه بر اساس برنامه مدیریت زیست محیطی آلودگی در منطقه کاهش پیدا نکند با آنها برخورد خواهیم کرد. صنایع خاتون آباد بر روی دام و گیاهان منطقه تاثیرات منفی داشته و دو سال بود که به ما قول داده بودند تا آلودگی منطقه را کاهش دهند، اما هیچ اتفاقی صورت نگرفت و ما به آنها اخطار دادیم که تا پایان سال چنانچه برنامه برای کاهش آلودگی ارائه دهند، می‌توانند به فعالیت‌شان ادامه دهند در غیر این صورت تعطیل خواهد شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار: 28دی 97، کدخبر: 716645،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین