پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
تامین اجتماعی ایلام برای مراکز درمانی طرف قرارداد خود سقف ریالی تعیین و پس از اتمام این مبلغ، بیمه شدگان به صورت آزاد ویزیت خواهند شد.

شعار سال: حوزه درمان یکی از نیازهای عمومی در هر کشوری است و همگان تلاش می‌کنند با راهکارهای مختلف بیش از پیش به مردم خدمت رسانی کنند که در این زمینه سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور با دارا بودن 76 درصد پوشش کل کشور به یکی از بزرگترین مراکز بیمه ای و درمانی تبدیل شده است.

در روزهای اخیر سر تیتر اخبار استان ایلام حکایت از آغاز طرحی در ایلام بود که طبق آن قرار است برای مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی سقف ریالی تعیین و پس از اتمام این مبلغ، بیمه شدگان به صورت آزاد ویزیت خواهند شد.

این موضوع سبب شد با چند نفر از بیمه شدگان این سازمان به گفت‌ وگو نشسته تا دغدغه آنان درباره این دستورالعمل راجویا شویم.

علی یوسفوند اظهار داشت: برای یک سرما خوردگی ساده به چندین مرکز درمانی شهر ایلام مراجعه کردم و با اعلام پر بودن سقف سهمیه از پذیرش دفترچه تامین اجتماعی خودداری کردند.

وی در ادامه گفت: در این شرایط گرانی و تورم این چه تصمیمی است است که اتخاذ شده است؟

یوسف وند افزود: سازمان تامین اجتماعی شفاف به مردم بگوید جریان چیستو چرا با بیمه شدگان تامین اجتماعی چنین برخوردی دارد؟!

خانم فتاحی نیز در ادامه اظهار داشت: عصر دیروز مادرم را به آزمایشگاه بردم و به رغم داشتن بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی با پاسخ سقف تکمیل است مواجه شده و مجبور به پرداخت هزینه به صورت آزاد شدیم.

وی افزود: به نظر می رسد با تعین سقف تامین اجتماعی برای پذیرش بیماران، بیماران باید سعی کنند اوایل هرماه بیمار شوند تا بتواننداز سقف مورد نظر تامین اجتماعی استفاده کنند.

رحیمی دیگر شهروند ایلامی نیز در ارتباط با تعیین سقف تامین اجتماعی برای پذیرش بیماران اظهار داشت: برای انجام آزمایشی به آزمایشگاه الزهرای ایلام رفتم هزینه اش با دفترجه 120 هزار تومان بود اما به علت تعیین سقف و 252 هزارتومان از من گرفتند.

وی در ادامه گفت: به چند آزمایشگاه دیگر هم رفتم با پاسخ سقف تکمیل است مواجه شدم، حال با این اقدام تامین اجتماعی بفرمائید دفترچه های تامین اجتماعی به چه دردی می خورند و اصلا" این تعین سقف چه معنی دارد که امید است مسئولان تامین اجتماعی به آن پاسخی روشن بدهند.

این در حالی است که کریم لاله ماژین، مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام در پاسخ به چرایی تعین سقف برای مراکز درمانی آن را اقدام جدیدی ندانست و با اشاره به تعین سقف توسط سایر بیمه ها و بین نمونه « بیمه سلامت» اظهار داشت: هدف از تعین سقف کنترل هزینه درمان است، این طرح درماه های پیش دستور اجرایی آن ابلاغ ولی در استان ایلام اخیراٌ اجرایی شده است.

وی استفاده غیر از دفترچه های تامین اجتماعی توسط برخی افراد را موجب بالابردن هزینه درمان دانست و افزود: سقف تعین شده برای آزمایشگاه ها بوده و در مراکز درمانی تامین اجتماعی سقفی تعین نشده است و در ارائه خدمات کاهش خدمت نداریم.

به نطر می رسد اجرای این طرح و طرح های مشابه چیزی جز نارضایتی مردمدر پی نداشته باشد و تعیین سقف برای مراکز آزمایشگاهی زمانی ممکن است که تامین اجتماعی خود به تعداد کافی از آزمایشگاه برای خدمت به افراد تحت پوشش برخوردار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 27 دی 97، کد مطلب: 1924857:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
اینم از دستگاه اجرایی دولتی ، هرکی هرکارمیخواد میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین