پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶
خوشبختانه بوی صندوق تاثیر خود را گذاشت! بازیگرانی که پیش از این در نظام سیاسی- اجتماعی کشور از موقعیت اجتماعی و جایگاه‌ خوبی برخوردار بودند، بدون آن‌که تغییری در این موقعیت اتفاق افتاده باشد، با خالی شدن یک صندلی به تکاپو افتادند. ملاقات با مقامات، مکاتبات و مصاحبه‌های گوناگون در مورد معضلات پزشکان و... این‌ها همه در چند روز اتفاق افتاد؛ انگار نه انگار ‌که این دوستان پیش از این هم می‌توانستند چنین رفتار کنند.

شعار سال: متاسفانه با استعفای دکتر فاضل به ناگهان سازمان نظام پزشکی با خلا مدیریت رسمی مواجه شد و این خلا احساس بی‌پشت و پناهی را در اعضای آن تشدید کرد.

نکته قابل توجه این است که پیش از استعفای دکتر فاضل، جامعه پزشکی از انفعال عملی نظام پزشکی در دور جدید و در قبال مسائل روز نظام سلامت شاکی بود و بسیاری از فعالین جامعه پزشکی کندی حرکت این نهاد صنفی را گوشزد می‌کردند.

‌این استعفا با تمام آثار سوئی که داشت اما به‌نظر میرسد این حسن را هم داشت که سبب ایجاد تلاطم در جنبش صنفی نظام پزشکی شد، به‌گونه‌ای که اولین تاثیرات خود را بر اعضای مجمع عمومی سازمان گذاشت تا جایی‌که موجب شد به‌تدریج و یک به یک مسائل نظام سلامت و مسائل درونی نظام پزشکی در شبکه مجازی اعضای مجمع به بحث گذاشته شود.

بوی صندوق و نزدیکی انتخابات!

خوشبختانه بوی صندوق تاثیر خود را گذاشت! بازیگرانی که پیش از این در نظام سیاسی- اجتماعی کشور از موقعیت اجتماعی و جایگاه‌ خوبی برخوردار بودند، بدون آن‌که تغییری در این موقعیت اتفاق افتاده باشد، با خالی شدن یک صندلی به تکاپو افتادند. ملاقات با مقامات، مکاتبات و مصاحبه‌های گوناگون در مورد معضلات پزشکان و... این‌ها همه در چند روز اتفاق افتاد؛ انگار نه انگار ‌که این دوستان پیش از این هم می‌توانستند چنین رفتار کنند، پیش از این هم‌ می‌توانستند رئیس مجلس را ببینند و یا به رییس قوه قضائیه نامه بنویسند. اما خوشبختانه به هر دلیل و نیتی، این اقدامات انجام شد و امیدوارم خیر آن به مردم و جامعه پزشکی برسد!

اما مهمترین درسی که می‌توانیم از وضعیت کنونی بگیریم این است که حداقل در این شرایط، مطالبه‌گری و حضور اعضای مجمع عمومی بیشترین نقش را در پیشبرد اصلاحات و به حرکت درآوردن مسئولان نظام پزشکی دارد و اگر این مطالبه‌گری ادامه نیابد، بیم آن می‌رود که پس از انتخاب رئیس کل جدید باز هم همان رکود ریشه‌دار به خانه‌ پزشکان بازگردد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته پایگاه خبری پزشکان و قانون تاریخ انتشار 28 دی 97، کدخبر: 9710281844336، www.palna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین