پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
مجمع نمایندگان گیلان با حضور در محل فرماندهی مرزبانی گیلان با فرمانده و شورای فرماندهی نیروی انتظامی در رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

شعارسال: مجمع نمایندگان گیلان با حضور در محل فرماندهی مرزبانی گیلان با فرمانده و شورای فرماندهی نیروی انتظامی در رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

لزوم بازنگری در قانون حفظ حریم ۶۰ متری ساخت‌وسازها از سواحل

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در این دیدار با اشاره به فقدان ساختمان فرماندهی مرزبانی درخور در گیلان اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان منسجم هستند تا احداث توسعه و ساختمان‌سازی فرمانده مرزبانی در گیلان در دستور کار قرار بگیرد.

ولی داداشی با اشاره به قانون حفظ حریم ۶۰ متری ساخت‌وسازها از سواحل افزود: این قانون منقضی شده و نیازمند بازنگری است و این مهم در مجلس پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوعیت صید و صیادی در دریای خزر از سوی دولت گفت: ممنوعیت صید و صیادی تنها برای ماهیان خاویاری است و طبق قانون هیچ ممنوعیتی برای صید ماهیان استخوانی وجود ندارد درحالی‌که اعلام ممنوعیت صید در برخی از زمان‌ها در دریا موجب شده تا صیادان برای کسب ارتزاق خود به‌صورت غیرمجاز و غیرقانونی اقدام کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت وجود زیرساخت لازم امنیتی در راه‌آهن مرزی آستارا ـ آستارا تصریح کرد: این موضوع بارها با استاندار گیلان، فرماندهی مرزبانی و راه‌آهن مطرح‌شده و باید امنیت در مرز تأمین شود.

داداشی با بیان اینکه اعتبارات لازم جهت ایجاد امنیت در راه‌آهن مرزی آستارا ـ آستارا تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: برای تأمین امنیت در مرز ریلی آستارا نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که در نظر داریم این میزان را از محل صندوق توسعه ملی با اذن رهبری تأمین کنیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بازارچه مرزی در آستارا و لزوم ایجاد زیرساخت‌های امنیتی برای ورود به صادرات کالا بیان کرد: بازارچه‌های مرزی در شرایط سخت تحریم یکی از زیرساخت‌های هستند که می‌توانند در ورود و خروج کالا ازجمله نیاز کشور به دارو و ملزومات اولیه مصرفی را تأمین کنند چون این بازارها جز مواردی تحریمی نیستند.

مستحدثات مراکز دولتی از کنار سواحل بیرون روند

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مرزبانی اظهار کرد: امروز حفظ مرز جایگاه ملی داشته و وظیفه‌ای همگانی است و اقتدار مرزبانان در حفظ تمامیت ارضی کشور شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری با اشاره به قانون حفظ حریم ۶۰ متری سواحل افزود: آزادسازی جرائم و حفظ امنیت مرز ابتداعاً نیازمند آزادسازی حرایم و مستحدثات مراکز دولتی است که هم‌اکنون در سواحل را اشغال کردند و قصد بیرون رفتن نیز ندارند.

تحقیق و تفحص مجلس از دستگاه‌های دولتی که سواحل را اشغال کرده‌اند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اشغال شدن سواحل از سوی مراکز دولتی به اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحصی از دستگاه‌های دولتی که سواحل را اشغال کرده‌اند طی یک ماه گذشته آماده کرده و در حال جمع‌بندی است.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه تکمیل اطلاعات موردنیاز برای آزادسازی حرایم از سوی مراکز دولتی نیازمند همراهی مرزبانی برای شناسایی دستگاه متصرف است افزود: برخی از دستگاه‌ها میلیاردها تومان صرف کرده‌اند تا هتل، ویلا، سالن‌های همایش در سطح سواحل و در حریم قانونی آن احداث کنند و این موضوع موجب شده تا بیت‌المال متضرر شود.

وی با ابراز گله‌مندی از افزایش صفر درصدی پروژه‌های عمرانی در کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ درحالی‌که ساخت‌وساز ویلا و هتل دولتی در سطح سواحل در حال انجام است گفت: در هیچ جای دنیا دولت نه ویلا دارد و نه هتل اما در سواحل ما هر اداره دارای هتل و ویلا هست که این معضل برای نظام یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به‌ضرورت تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان فرماندهی مرزبانی گیلان نیز بیان کرد: طبق منابع تخصیص‌یافته به وزارت دفاع ۲۰ هزار میلیارد تومان در این وزارتخانه موجود است که می‌توان از آن منابع برای حفظ، حراست و ایمن‌سازی مرزها اقدام کرد.

احداث فراکسیونی با نام نمایندگان مرزی در مجلس

فرمانده مرزبانی استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اعتبار اندک مرزبانی کشور برای حفظ امنیت اظهار کرد: با اعتبارات اندک زبانی نمی‌توان مرزهای کشور را ایمن کرد درحالی‌که مرزبانان تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت پایدار به کار گرفتند.

کیاست سپهری با بیان اینکه ۱۵ استان مرزی در کشور وجود دارد که ظرفیت خوبی ازنظر داشتن نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دارند افزود: مرزبانی کشور برای تأمین امنیت و ایجاد مستحدثات لازم نیازمند هشت هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان‌های مرزی هستند و این مسئله می‌طلبد که فراکسیونی را با نام نمایندگان مرزی در مجلس تشکیل دهند گفت: بسیاری از مشکلات مرزبانان و نیازمندی‌های آن‌ها با تشکیل فراکسیون مستقل در مجلس شورای اسلامی می‌توانند دنبال شود.

فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی استان گیلان طول سواحل گیلان در ۹ شهرستان ساحلی را ۲۷۲ کیلومتر برشمرد و گفت: بر اساس آمارها بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان در شهرستان‌های ساحلی استان مستقر هستند و در کل این شهرستان‌ها، مرزبانی دارای پاسگاه است.

سپهری با بیان اینکه طبق قانون ساخت‌وساز در حریم ۶۰ متری از سواحل ممنوع بوده خاطرنشان کرد: این قانون مربوط به سال ۱۳۴۲ است و باید به روز شود چون بسیاری از قوانین مربوط به آن منقضی شده و کارایی ندارد.

وی با بیان اینکه از مجموع از سواحل در استان ۴۲ کیلومتر متصرف شده گفت: ۳۲ کیلومتر از سواحل متصرف شده در گیلان مربوط به نهادهای دولتی است.

فرماندهی مرزبانی گیلان همچنین از نمایندگان خواستار ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن کردن و هوشمند سازی امنیت مرزی در آستارا، ۲۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ستاد فرماندهی مرزبانی استان، دو میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی AIS و همچنین ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید یدک‌کش برای انتقال شناورها از مجمع نمایندگان شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد گیلان، تاریخ انتشار: 26دی1397 ، کدخبر: 26978: rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
این همه فراکسیون به چه دردی می خورن همه شون ناکارمد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین