پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی و پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان سبب این شائبه پیش آید که تامین قطعات یدکی به یکی دیگر از بحران‌های صنعت خودرو تبدیل خواهد شد.
شعارسال: هنوز آثار واقعی تحریم روی صنعت خودروی ایران کاملا عملیاتی نشده اما تاثیر سریع خود را روی مصرف‌کنندگان و البته قیمت تمام شده خودروها اعمال کرده است. در حالی که برخی منابع از کمبود قطعات یا نایاب شدن برخی از قطعات خودرو خبر می‌دهند و می‌گویند از چندماه پیش این نگرانی به وجود آمده که در شب‌های پایانی سال کمبود قطعات یدکی یکی از بحران‌های صنعت خودرو خواهد شد، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی این موضوع را رد کرده و آن را به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان مرتبط می‌داند؛ بدهی که میزان آن از 10 هزار تا 20 هزار میلیارد تومان متغیر است!

محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی به خبرنگار رویداد۲۴ گفته در صورتی که هزینه قطعات پرداخت شود قطعه موجود است، اما در حال حاضر خودروساز قطعه را دریافت کرده، اما هزینه انرا پرداخت نکرده است.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه پرداخت‌ها به موقع نبوده است و قطعه‌ساز هم نتوانسته قطعه را تولید کند این در حالی است که اگر پرداخت‌ها ۱ ماهه انجام می‌شد، توان تولید هم وجود داشت، اما شرایط به گونه‌ای شده که اغلب پرداخت‌ها ۵ تا ۸ ماهه شده است.

نجفی منش می‌گوید: ۸۰ درصد قطعات خودرو تولید داخل است و در نمایشگاهی هم که در حال برگزاری است داخلی‌سازی قطعات خودرو به نمایش گذاشته شده، اما همچنان نیازمند یاری مسئولان هستیم.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می گوید: در حال حاضر تمامی خرید‌ها به صورت نقدی صورت می‌گیرد و این توان از عهده قطعه‌سازان خارج است به همین دلیل ۳۷ درصد از نیرو‌های خود را تعدیل کردند.

نجفی منش گفته از سال گذشته تاکنون مبلغ بدهی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و مطالبات قطعه سازان نه تنها پرداخت نشده بلکه زیادتر هم شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 30 دی 1397 ، کدخبر: 162464 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
ما اخر نفهمیدیم
قصور از این خودرویی هاست یا قطعه ایی ها یا اینم نمایش خودشونه، خب بابا ی سفره ای پهن دو هم می خورن دیگه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین