پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
در بازدید سفیر استرالیا از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید‌رجایی در مرکز استان هرمزگان، بر توسعه همکاری‌های مشترک دریایی و بندری بین دو کشور تاکید شد.الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی بندر شهید‌رجایی را به این مقام دیپلماتیک استرالیایی ارائه و در زمینه سوالات و مباحث مطرح شده، توضیح داد. وی با بیان اینکه ارتباط با ۸۰ بندر بین‌المللی دنیا در کارنامه بندر شهید‌رجایی قرار دارد، گفت: اکنون فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این بندر در حال اجراست که ظرفیت بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران را تا سه سال آینده، به هشت میلیون TEU افزایش می‌دهد. عفیفی‌پور تصریح کرد: با اتمام این طرح، امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۸هزار TEU و آبخور ۵/ ۱۴ متر فراهم می‌شود.

شعار سال: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ایان بیگز در نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به بحث و تبادل‌نظر درخصوص وضعیت تعاملات بین‌المللی بین ایران و استرالیا پرداخت و از نزدیک با ظرفیت‌های موجود در بندر شهید‌رجایی آشنا شد.

الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی بندر شهید‌رجایی را به این مقام دیپلماتیک استرالیایی ارائه و در زمینه سوالات و مباحث مطرح شده، توضیح داد. وی با بیان اینکه ارتباط با ۸۰ بندر بین‌المللی دنیا در کارنامه بندر شهید‌رجایی قرار دارد، گفت: اکنون فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این بندر در حال اجراست که ظرفیت بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران را تا سه سال آینده، به هشت میلیون TEU افزایش می‌دهد. عفیفی‌پور تصریح کرد: با اتمام این طرح، امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۸هزار TEU و آبخور ۵/ ۱۴ متر فراهم می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از الحاق دوهزار و ۷۰۰هکتار اراضی جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید‌رجایی برای ایجاد شهر لجستیکی و همچنین فعالیت دو پایانه ریلی کانتینری با ظرفیت مجموع ۷۰۰هزار TEU سخن به میان آورد و افزود: این بندر که دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی است، یکی از اصلی‌ترین بنادر صادراتی مواد معدنی در منطقه محسوب می‌شود و جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن مواد معدنی در سال از دستاوردهای آن بوده است.

وی با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بندر برای پذیرش کالاهای سردخانه‌ای گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد انبار سردخانه، در این رابطه محدودیتی نداریم و اکنون امکان نگهداری محموله‌های دارای شرایط دمایی بالا و زیر صفر در سردخانه و همچنین نگهداری کانتینر یخچالی با ظرفیت درجای یک‌هزار TEU در این بندر وجود دارد.

سفیر استرالیا در ایران نیز هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت‌های تجاری، صنایع دریایی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این استان اعلام و اظهار کرد: این منطقه از ایران از ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های مشترک میان ایران و استرالیا برخوردار است و می‌تواند در تسهیل روابط تجاری میان دو کشور موثر باشد.

وی از آمادگی کشورش برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های دریایی و بندری استان هرمزگان خبر داد.

امکان‌سنجی ایجاد یک بندر منطقه‌ای تخصصی در این استان برای بازرگانی صنایع غذایی به ویژه فرآورده‌های گوشتی از مباحث مطرح شده در این نشست مشترک بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 30 دی 97، کدخبر: 3487964، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
با این ظرفیت ها چرا اینقدر عقب ماندیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین